Gå til innhold

Ukens tilbud på Verbatim 16x (netshop)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt :) Fikk akkurat ordrebekreftelse i postboksen min, må bare sende dem en mail om å endre leveringsadressen, har akkurat flyttet. Er litt dumt hvis jeg ikke får testet de før tilbudet er slutt... ;)

 

Ser ut som om jeg må legge ut noen testresultater da, samt info om platene (hvem som egentlig har produsert de osv).

Lenke til kommentar

Hm... hvordan tester man DVD plater.. sitter med en bunke plater som registreres

som tyg02 i dvd identifier.. og det skal jo iflg hva jeg har klart å lese meg til være

bra plater.

 

Men her om dagen leste jeg om falske tyg02 plater.. hvordan skiller man på det ?

 

 

Taleg

Lenke til kommentar
Hm... hvordan tester man DVD plater.. sitter med en bunke plater som registreres

som tyg02 i dvd identifier.. og det skal jo iflg hva jeg har klart å lese meg til være

bra plater.

 

Men her om dagen leste jeg om falske tyg02 plater.. hvordan skiller man på det ?

 

 

Taleg

Slik jeg tester:

 

Brenner platen med Nero CD/DVD speed som bare brenner diverse unyttig data til platen. Da får vi se en fin kurve på brennehastighet.

 

Tester så platen med CD/DVD speed og en BenQ DW1640 brenner. BenQ brennere mener jeg gir noen av de mest nøyaktige målingsresultatene på platekvalitet. Sammen med Lite-On brennere av nyere dato.

 

Som en siste test tester jeg oftest om platene kan lese på 16x med NEC ND-3540A uten å slå av på hastigheten underveis.

 

Er disse testene ok så er platen i 95% av tilfellene ok, noen ganger kan det allikevel være feil som påvirker lesbarheten - men det er sjelden.

 

Angående falske plater, at billigprodusenter (spesielt i hong kong) bruker mediekoden fra kjente produsenter er et stort (og økende) problem.

 

Er platene ekstremt billige og har mediekode fra en stor anerkjent produsent - ja da bør man lukte lunta.

 

Det enkleste er å sjekke serienummeret på platen. Ekte TYG02 plater skal ha et nummer rundt senterhullet som er trykket inn i plasten, dette skal for TYG02 slutte på GG. Nær DYE (der brenneren begynner å brenne er det et serienummer som begynner på GG og har 6 siffer som angir produksjonsbatch. F.eks GG000102 som på den platen jeg har forran meg.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Hvor er disse dvd platene produsert...Finner ikke noe info om akkurat det...Er jo et veldig bra tilbud egentlig....Er det ikke de dvd platene som er produsert i India som er dårligst eller tar jeg feil...Mener og ha hørt det...De Verbatim jeg kjøpte på Elkjøp var produsert i India og av de ti jeg kjøpte så var det feil på 30%...Men det kan jo også være tillfeldig.....

Lenke til kommentar

Har har aldri hatt problemer eller fått dårlige resultater på noen Verbatim plater med min BenQ DW1620. Med unntak av høy PIE på DVD-R, men det er felles for alle DVD-R plater uansett merke.

 

Det skal dog sies at jeg ikke har testet de nyeste partiene fra india, som jeg ser flere har klaget på....

Lenke til kommentar
Hehe, dere får be netshop sende meg en boks, så skal jeg gjerne teste dem :p

Da er en boks på vei til deg :-)

*Gumle fruktpastiller*

 

Fikk henta pakken i dag.

 

Produsert av CMC Magnetics i Taiwan (slik som alle andre Verbatim 16x DVD-R plater jeg har sett... skal finnes 16x DVD-R fra Moser Baer India også, men har foreløpig ikke sett disse i Norge).

 

Tester nå, de to første platene holder jeg på å scanne nå, ser litt sånn "tja" ut, virker hakket dårligere enn de platene jeg til vanlig bruker - som er fra en 25CB. Dette er dog noe som kan variere fra parti til parti med plater, vi får se hvordan helhetsinntrykket blir til slutt.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått tatt en rask test av platene jeg fikk.

 

Fremgangsmåte:

 

1: Brant platene med Nero CD/DVD-Speed 4.04

2: Testet kvaliteten på platene med BenQ DW1640 i CD/DVD-Speed 4.04

3: Leste platene på 16x med NEC ND-3540A for å se om lesekurven ble fin. Lesekurven poster jeg KUN hvis den ikke ble 100% fin.

 

Vurderte å teste platene med K-probe/Lite-On SOHW-1693S også, men droppet dette da det tar et drøyt kvarter ekstra per plate og i 90% av tilfekkene bekreftes bare resultatene fra Benq DW1640/CD-DVD-speed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...