Gå til innhold

Apropos antivirus program: Har noen fått: W32.Badtrans.B@mmi


Anbefalte innlegg

Det har jeg og tydeligvis mange andre. Jeg har funnet den Med NAV 2002, men den klarer ikke fikse den så den ble lagt i Karantene. Er det trygt å slette den derifra(eller sletter du den kanskje fra systemet?) eller er det tryggere å ha den i karantene så NAV kan sjekke den reparere den når det kommer oppdatering?

 

Hva skla jeg gjøre. Er det noen med Win XP her som har fått, reparert det og kjører nå fint videre(har ikke merka noe enda, men tar nok en backup av det meste så jeg med godt mot kan formatere hvis den nekter å starte)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Badtrans er en orm, ikke et virus. Et virus hekter seg på et eksisterende program/fil/dokument/whatsoever. Ormer er egne programmer som ikke inneholder noe "data" du har behov for. Det vil ikke komme noen fix som vil reparere Badtrans-ormen du har fått. Hadde det vært et virus som hadde infisert f.eks. ett dokument er det mulig at det hadde kommet en fix som ville ha fjernet viruset fra filen.

Bare slett filen du.

Lenke til kommentar

Jeg har fått den ormen eller hva det nå er i systemet!! :sad:

Jeg har fulgt Hardware.no's forklaring på hva jeg skal gjøre , MEN hver gang jeg sletter verdien i registret kommer den tilbake 10sek. etterpå og når jeg sletter filene (Kdll.dll og kernel32.exe) i system mappa så får jeg en melding om at den angitte filen er i bruk av Windows

osv!!!! :sad: :sad: :sad: :sad:

 

Hjelp!!!!!!!! :mad: :mad:

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-28 00:42, sun360 skrev:

Jeg har fått den ormen eller hva det nå er i systemet!! :sad:

Jeg har fulgt Hardware.no's forklaring på hva jeg skal gjøre , MEN hver gang jeg sletter verdien i registret kommer den tilbake 10sek. etterpå og når jeg sletter filene (Kdll.dll og kernel32.exe) i system mappa så får jeg en melding om at den angitte filen er i bruk av Windows

osv!!!! :sad: :sad: :sad: :sad:


Hjelp!!!!!!!!
:mad:
:mad:


Takk på forhånd!


 

1.Ha norton antivirus installert med nyeste virusdef.

2.sett kernell32.exe og kbdll.dll i karantene.

Avslutt programmet kernell32.exe fra å kjøre ) ctrl+alt+del )

3.gå inn i karantene prog. og slett filen eller gjør det manuelt.

4.Fjern kernell32.exe fra registeret

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-28 16:52, sun360 skrev:

Det eneste problemmet er at jeg har ikke noe antivirus program!!!!!!!!! :sad: :sad:


 

Beklager at jeg sier det, men har du ikke antivirus-program er du en IDIOT!!

Kjøp deg et skikkelig ett (Norton Antivirus f.eks. koster ca. 450) eller last ned en demo fra http://download.cnet.com/downloads/0,10151...00.html?tag=dir

 

(Få med hele linken)

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2001-11-28 17:15 ]

Lenke til kommentar

Beklager at jeg sier det, men har du ikke antivirus-program er du en IDIOT!!

Kjøp deg et skikkelig ett (Norton Antivirus f.eks. koster ca. 450) eller last ned en demo fra http://download.cnet.com/downloads/0,10151...00.html?tag=dir

 

Takk for på pekkelsen, men jeg ble kvitt den uansett.

Ormen altså!! :eek:

Hvorfor jeg ikke har et antivirus prog. er fordi det forige prog. jeg hadde ga meg prblemmer hver gang jeg spilte et spill der jeg "modifiserte" :wink: selve spillet, eller når jeg drev og "tukla" med sys. registret, jeg har hatt denne PC-en i ca 10 år, og har aldri hatt noe problemm med virus eller ormer osv.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-27 23:22, [TWM]Baltazar skrev:

Det har jeg og tydeligvis mange andre. Jeg har funnet den Med NAV 2002, men den klarer ikke fikse den så den ble lagt i Karantene. Er det trygt å slette den derifra(eller sletter du den kanskje fra systemet?) eller er det tryggere å ha den i karantene så NAV kan sjekke den reparere den når det kommer oppdatering?


Hva skla jeg gjøre. Er det noen med Win XP her som har fått, reparert det og kjører nå fint videre(har ikke merka noe enda, men tar nok en backup av det meste så jeg med godt mot kan formatere hvis den nekter å starte)



 

 

start i safe mode så kjører du nav 2002 og så sletter du quarantine filene.

 

Funka for meg.

Lenke til kommentar

For det første kan det være greit å kjøre windows update engang i blandt, sånn at det vedlegget ikke starter automatisk når mailen er der. Så er det jo også et must med norton antivirus. 2002 versjonen er meget god og har ikke gitt meg noen problemer (imotsetning til norman).

 

Jeg har fjernet dette viruset på flere maskiner (jævla dritt å jobbe som tekniker sånne dager). Du går inn i safe mode og sletter den verdien i registeret. Det går ikke å slette den uten at den da kommer tilbake uten å gå via sikkerhetsmodus.

 

Vil da også si at jeg liker office xp! den sperrer for scr filer automatisk (i outlook 2002 iallefall).

Lenke til kommentar

Så vi som har WinXP med Office XP og aller nyeste oppdateringen vil ikke blir påvirket av ormen?

 

Jeg fikk en fin mail med denne ormen, men fant aldri vedkommende filer som ormen skal lage. Har dessuten skurdd av preview pane i Outlook, det gir jo en viss sikkerhet.

 

Har heller ikke noe virusprogram, alle jeg har vært borti lager krøll på pc'en. Satser på tweaking av windows sikkerhetsinnstillinger til jeg finner ett dugbart virusprogram.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Støtter helt klart uttalsene om at de som ikke har antivirus er idioter!

 

Er du på nettet idag er det 101% sikkert at du støter på morsomheter. Norton er et bra Antivirusprogram og noe som er enda bedre er Norton Internet Security, som også har Norton Antivirus 2002 integrert. Etter å ha installert NIS fant jeg i tillegg ut at jeg har hatt uønskede IP adresser på besøk i snitt 3-4 ganger per uke! Dette blokker riktignok NIS. (Helt til det kommer noen som er riktig flinke da....)Husk å oppdatere jevnlig. Sett Antivirusen til å oppdatere automatisk, da har du ihvertfall en liten sjanse.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...