Gå til innhold

Se film i DualView ?


Anbefalte innlegg

:dontgetit:

 

hei!

 

Jeg tenkte og se film med DualView, jeg har 2x Samsung Syncmaster 913N LCD,

og GeForce 6800GT.

 

Er det et program som kan vise film på begge skjermene samtidig, for og få

skikkelig widescreen ?

 

Eller er det ikke mulig?

 

Jeg har prøvd med UltraMon men den viser filmen kun på ene skjermen når jeg "utvider" visninger til begge skjermene.

 

Any ideas ?

 

-X-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil.

 

Når jeg ser film på en skjerm er filmen fra før av ultra-widescreen.

Så om jeg får breia den ut på to skjermer kan jeg dra den i alle retninger med Media Player Classic, altså oppover og nedover slik at de sorte kantene blir helt borte, men jeg må bare finne et program som lar meg se film over to skjermer.

 

-x-

Lenke til kommentar

filmopplevelsen vil uansett bli ødelagt av at bildet blir delt midt på.. der rammene er... Jeg hadde aldri orka å sett en film sånn... men kansje du orker.. vet uansett ikke om noen programmer, beste tipset er vel å sette opp skjermen i span mode, da skulle det vel virke...

 

edit: jeg måtte prøve selv og kom frem til at span mode ikke hjalp en dritt.. det er en sticky her på forumet en plass som sikkert kan hjelpe, men jeg gidder ikke finne den nå.. ligger sikkert under skjermer eller noe,,

Lenke til kommentar

"Ultra widescreen" kaller jeg filmer som ikke går 100% i lengde og bredde på widescreen skjermer.

 

Selv om filmen ER widescreen er det fortsatt en stor sort kant både opp og nedenfor bildet.

 

PS! Dere trenger ikke bekymre dere for spilitten i midten mellom skjermene,

for den er minimal, og det er jeg som skal se film, ikke dere.

Dette er mer hetsing enn hjelp.

 

-x-

Lenke til kommentar
"Ultra widescreen" kaller jeg filmer som ikke går 100% i lengde og bredde på widescreen skjermer.

 

Selv om filmen ER widescreen er det fortsatt en stor sort kant både opp og nedenfor bildet.

 

PS! Dere trenger ikke bekymre dere for spilitten i midten mellom skjermene,

for den er minimal, og det er jeg som skal se film, ikke dere.

Dette er mer hetsing enn hjelp.

 

-x-

Du vet det at det ikke lages filmer i samme format som Widescreen (16:9) TVer? De har ett bilde ratio på 1.78:1, mens alle dagens Hollywood filmer har 1.85:1 eller 2.35:1. Den eneste grunnen til at noen passer til TVen er fordi filmen har blitt kuttet ned til å passe 16:9 skjermer riktig. Dette gjør de for å slippe dumme spørsmål fra folk som ikke vet noe.

 

Det er kun TV-serier som får laget sine episoder i riktig TV format.

Lenke til kommentar

Hallo??

Kan folk vær så vennlig å holde seg til spørsmålet mitt,

UANSETT hva resultatet blir på mine to skjermer,

vil jeg se film på begge..

Det går an og spille spill på flere skjermer, så hvorfor ikke se film også?

 

Er det ingen av de tusenvis av medlemene her som har et ordentlig svar på spørsmålet mitt ?

 

-x-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...