ACC65 Skrevet 27. august 2005 Rapporter Del Skrevet 27. august 2005 Grunnen til at jeg spør, er at jeg aldri har eid en lett sykkel. Derfor lurer jeg på, hvilken sykkel bør jeg satse på? Apriliaen er tøff, det er bare det at den ser så liten ut, og i tillegg til det har den en sånn "avrundet" kåpe. Tror jeg liker sykklene som er litt vinklete osv. (vanskelig å forklare... tenk på forskjellen mellom en porshe og en ferrari) Nsren er og tøff, men jeg har hørt at den ikke er en av de "råeste" lettsykkelen. (Kanskje det er denne eller apriliaen jeg kommer til å gå for) Så har vi de andre, Cagiva og Yamaha TZR, men det er så få som har disse. Og så hvor skal jeg kjøpe den. Tror ikke jeg skal ha splitter ny, men vil ha den i god stand (ikke overtrimmet). (Har 40 000 å bruke på sykkel, og vil ha mest ut av pengene. Hva mener dere er et minimum når det gjelder årsmodell? Vil helst kjøpe den innen for fylket (Møre og Romsdal). Noen gode internettsider? www.autodb.no ? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 27. august 2005 Rapporter Del Skrevet 27. august 2005 Apriliaen er ikke noe mindre enn NSR. RS Har breiere dekk og ser større ut. Arundete kåper og hekk er pga. aerodynamikk. Det er en av grunnene til at RS FP gå fortere enn NSR. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 27. august 2005 Rapporter Del Skrevet 27. august 2005 Apriliaen er ikke noe mindre enn NSR. RS Har breiere dekk og ser større ut. Arundete kåper og hekk er pga. aerodynamikk. Det er en av grunnene til at RS FP gå fortere enn NSR. Men også en av grunnene til at jeg synes det ødelegger designet på RS`n mye. Selv ville jeg helt klart tatt Mito, den er råest! Etter mito kommer RS, helst den gamle modellen! -98 ;D Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 27. august 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. august 2005 Trodde d bare var en tilfeldighet at den 98 moden jeg så som var til salgs, var mye tøffere enn alle de andre apriliaene jeg har sett. Er det lurt av meg å kjøpe en sykkel (aprilia) 98mod, kjørt 17000km, men motor service, med utbytting av stempel o.l etter 13000 km. Aldri vært trimmet, og kjørt godt med, bare synt olje. Lenke til kommentar
Xyran Skrevet 27. august 2005 Rapporter Del Skrevet 27. august 2005 off topic: Finnes Yamaha TZR som lett-mc? on topic: Cagiva mito er klart den råeste av dem, den går best og jeg synes den ser kulest ut men den koster betydeli mye mer. Nsren kan godt bli en rå sykkel, både på hurtighet og akselrasjon. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 27. august 2005 Rapporter Del Skrevet 27. august 2005 Ja, TZR finnes i 125 klassen, denne skal UTROLIG godt uplombert, men er et sjelden syn. Synes ikke den aprilian hørtes så gal ut, men du bør sjekke nærmere med noen som har bedre peiling enn meg. Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 28. august 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. august 2005 Er det noen som vet hva listeprisen på en aprilia rs125 98mod er? Og er det vanlig å skifte stempel etter 15000-20000 km? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 28. august 2005 Rapporter Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Listeprisen er alt fra 25-30 000 utifra km og stand. Ja, stempelet bør skiftes da. EDIT: Prisen kan forsåvidt stige over 30 000 også, men det synes i allefall jeg er litt drøyt og betale for en sykkel som er over 5-6 år. Endret 28. august 2005 av Sc0oT Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 28. august 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. august 2005 nice Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 31. august 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 Er det bare meg, eller kjører en Nsr eier flere km enn en Rs125 eier hvert år. De fleste apriliaene som selges har bare kjørt rundt om 20000km, mens Nsr eierne selger ikke sykkelen sin før etter 30-35000 km... Hva er grunnen til dette? Jeg har hørt at det ikke er like god kvalitet på en aprilia som på en honda... men kan d virkelig vere så ille? Er det vanlig med stempel bytte så tidlig med andre motorsykkel merker? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Er det bare meg, eller kjører en Nsr eier flere km enn en Rs125 eier hvert år. De fleste apriliaene som selges har bare kjørt rundt om 20000km, mens Nsr eierne selger ikke sykkelen sin før etter 30-35000 km... Hva er grunnen til dette? Jeg har hørt at det ikke er like god kvalitet på en aprilia som på en honda... men kan d virkelig vere så ille? Er det vanlig med stempel bytte så tidlig med andre motorsykkel merker? Tja, kvaliteten på Hondaen er veldig god, mens apriliaen ikke er helt like god, men nesten ved godt vedlikehold. Vedlikeholder du sykkelen dårlig, vil kvaliteten bli tilsvarende... Lenke til kommentar
scoot Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Er det bare meg, eller kjører en Nsr eier flere km enn en Rs125 eier hvert år. De fleste apriliaene som selges har bare kjørt rundt om 20000km, mens Nsr eierne selger ikke sykkelen sin før etter 30-35000 km... Hva er grunnen til dette? Jeg har hørt at det ikke er like god kvalitet på en aprilia som på en honda... men kan d virkelig vere så ille? Er det vanlig med stempel bytte så tidlig med andre motorsykkel merker? Tja, kvaliteten på Hondaen er veldig god, mens apriliaen ikke er helt like god, men nesten ved godt vedlikehold. Vedlikeholder du sykkelen dårlig, vil kvaliteten bli tilsvarende... Så sant så sant. Har en teori på at aprilia eiere gir mer faen enn honda eiere. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Er det bare meg, eller kjører en Nsr eier flere km enn en Rs125 eier hvert år. De fleste apriliaene som selges har bare kjørt rundt om 20000km, mens Nsr eierne selger ikke sykkelen sin før etter 30-35000 km... Hva er grunnen til dette? Jeg har hørt at det ikke er like god kvalitet på en aprilia som på en honda... men kan d virkelig vere så ille? Er det vanlig med stempel bytte så tidlig med andre motorsykkel merker? Tja, kvaliteten på Hondaen er veldig god, mens apriliaen ikke er helt like god, men nesten ved godt vedlikehold. Vedlikeholder du sykkelen dårlig, vil kvaliteten bli tilsvarende... Så sant så sant. Har en teori på at aprilia eiere gir mer faen enn honda eiere. Du sier no der... De som kjøper RS er gjerne rasabasser som gir full faen hele tia... Lenke til kommentar
scoot Skrevet 3. september 2005 Rapporter Del Skrevet 3. september 2005 Jepp, det som er problemet. RS er for morsom å kjøre at de gir faen i alt det andre Lenke til kommentar
LucBellocos Skrevet 28. september 2005 Rapporter Del Skrevet 28. september 2005 off topic: Finnes Yamaha TZR som lett-mc? on topic: Cagiva mito er klart den råeste av dem, den går best og jeg synes den ser kulest ut men den koster betydeli mye mer. Nsren kan godt bli en rå sykkel, både på hurtighet og akselrasjon. Yamaha TZR 125ccm har jeg hatt før den og, men importert.. Solgte den videre til en fyr for 40 000kr.. Den kjørte ganske nær 160-170km/t og det er mye for en lett mc Lenke til kommentar
scoot Skrevet 28. september 2005 Rapporter Del Skrevet 28. september 2005 NSR, Mito, RS og XTC går da også opp mot 160-170, så at det er så utrolig bra vil jeg vel ikke si. Lenke til kommentar
LucBellocos Skrevet 29. september 2005 Rapporter Del Skrevet 29. september 2005 Den kommer jo opp dit uten problemer da. På NSR og de andre så må du jo vente litt på akselerasjonen, men TZR er på lik linje som Cagiva Mito.. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 24. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2005 Finnest det TZR 125 som ikkje er av gamletypen da? alså den som ble laget tidlig på 90 talet lr når tid det var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå