Gå til innhold

Vil det hjelpe med mer ram på hakking i wow?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har latency på ca. 60 - 220 som "standard", så det ligger nok ikke der. Laggen min opptrer som oftest i Ironforge og i 40manns raids. I raid er laggen mye av mye kortere varighet enn i Ironforge, der det til tider er rett og slett plagsomt.

Har lagt merke til at disken går ganske kraftig i det spillet lagger. Hvis jeg bruker alt + tab og sjekker task manager når spillet lagger, så bruker det ca. 400MB minne, noe som tilsier at det ikke er dette som skal være problemet.

Jeg har tweaket minnehåndteringen i Windows uten at dette ser ut til å hjelpe nevneverdig. Kjører en 10k RPM raptor som spillet ligger på.

Hvis noen har sett lignende og har en løsning som virker så hadde det vært stas.

-KJ

Serverlagg vel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvorfor skal serverlagg medføre heftig diskaksess? (PS. Noe unødvendig å quote meg da du har innlegget rett under mitt.... :p)

-KJ

Skrevet
skjermkort er ikke så viktig i wow,,krever egentlig ikke så mye i forhold til andre nye spill

viktig nok i forhold til fps, mm. du kjører på lavest grafikk...

Jeg har bærbar. 9000 mobilty. Har alt på fullt. 1024 ram og finfin prosessor redder meg.

Skrevet (endret)

Jeg har lest noe på WoW forumet at enklelte som kjører AMD Athlon X2 plages med lag/låsing av klienten. Det er en bug i prosessoren (av alle ting :p) som du kan utbedre med å aktivere/deaktivere noe (husker selvfølgelig ikke i farten hva). Prøv å søk på WoW forumet etter Athlon X2 elns.

BTW: Det er STOR forskjell på 512MB å 1GB ram :thumbup:

Endret av phoen|x
Skrevet

Takker til alle gode idèer om at det er maskinvaren min, men det er nok ikke det. Dette skjer som sagt KUN i IF og i større raids, så det er nok klientbasert.

Ellers i spillet kjører den helt silkegaltt med 1280x1024, full AA/AF og alt annet på maks.

Ser dessuten en vesentlig forskjell når det er lite folk i IF. Ergo har det noe med selve klienten å gjøre.

-KJ

Skrevet
Takker til alle gode idèer om at det er maskinvaren min, men det er nok ikke det. Dette skjer som sagt KUN i IF og i større raids, så det er nok klientbasert.

Ellers i spillet kjører den helt silkegaltt med 1280x1024, full AA/AF og alt annet på maks.

Ser dessuten en vesentlig forskjell når det er lite folk i IF. Ergo har det noe med selve klienten å gjøre.

-KJ

Plages du med lag i andre spill? Som sagt så har jeg les at det er en bug i X2 som gjør at enkelte spill lagger.

Skrevet

Nei. Plages ikke med lag i andre spill.

Den "X2 buggen" du henviser til er det heller ikke. Hadde det problemet rett etter jeg satte opp den nye PCen, og måtte reinstallere spillet for å få det til å gå skikkelig.

Jeg holder fortsatt en knapp på at det er noe med klienten.

-KJ

Skrevet (endret)

-KJ

Om med "klienten" du mener feilkoding fra Blizzard sin side er dette fullt mulig.

Derimot kan jeg si med rimelig stor sikkerhet at det som hjelper mest er å skaffe seg mer ram (er for lat til å lese hele tråden, kanskje du allerede har 1gb+), jeg merket ivertfall enorm forskjell i Orgrimmar fra 512->1024.

Edit:

Du hadde 2gb ja...

Prøvd å formatere pcen? Sjekket etter virus/spyware?

ADVARSEL!

Dette innlegget kan inneholde spor av ironi, sarkasme, dårlig humor, frekke kommentarer, whine, overflødig bruk av smilefjes, dårlig grammatikk, caps, feil/manglende bruk av tegnsetting og en generell overflod av påskudd til å få meg bannet fra forumet.

Consider yourself warned.

Endret av E-Ton
Skrevet

Gikk fra PC 2100 2x256 til PC3200 2x2048 og dette var uten tvil en syk overgang. Logget på US og EU samtidig med minimalt med lagg i både IF og Ogrimmar ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...