Gå til innhold

Forvirring om FSB - hastighet på PSdata's 1557e


Eyzteinn

Anbefalte innlegg

Psdata har i disse dager kampanjetilbud på sin tundra 1557e.. http://www.psdata.no/ps.asp?it=113104

 

Her står det på spesifikasjoner at fsb ligger på 333 mhz, stemmer dette? Prøvde en centrino - maskin med 1.7 ghz pentium mobile her for en stund siden, og er rimelig sikker på at denne kjørte på 400 mhz.

 

Litt kjipt at jeg finner ut senere at maskinen kjører på 400 mhz fsb, med tanke på at jeg har lagt ved en 333 mhz brikke i orderen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel ganske vanlig å levere (333"MHz") PC2700-minne som standard på bærbare PC'er. 400"MHz" PC3200 bruker å være litt dyrere og "ekstra".

Merk at dette ikke gjelder for stasjonære maskiner. Jeg vil påstå at de aller fleste laptoper, ihvertfall i prissjiktet 12k og nedover, per i dag leveres med PC2700-minne. Noe som egentlig, for en gjennomsnittsbruker++, må sies å holde på en bærbar pc.

 

Når det kommer til stasjonære maskiner, har PC3200 en tendens til å faktisk være billigere og ikke minst mer tilgjengelig enn PC2700, dessuten så ahr det ikke så mye å si hvor mye strøm den trekker. Skal du ha ny pc, og du ikke er interresert i rett og slett å betale mest mulig, burde du nok sett på en med PC2700 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...