Gå til innhold

Komplett og kundeservice


Anbefalte innlegg

God morgen

 

Må bare dele en hyggelig opplevelse jeg hadde her på morran :)

Fikk tilsendt feil hovedkort fra Komplett.no,bestilte nytt på web som kostet meg 50kr mere enn det de hadde sendt feil i utgangspunktet.

Fikk kreditert summen på det første hovedkortet,altså 50kr for lite + at jeg måtte betale porto.Ikke rare summen å snakke om men rett skal være rett.

Ringte kundeservice nå på morran,snakket med en hyggelig ung herremann som sa "det her skal vi få ordnet opp i...."

Så det endte med at han sender meg 2x10 stk dvd plater (som koster litt mere enn de skyldte meg) og betaler selvsagt portoen også.Hele seansen tok tok mindre enn 5 minutter.Veldig bra service :thumbup:

Vet at web butikkenen får mye pepper her på forumet bla så litt ros er vel også på sin plass innimellom.

 

 

/jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare hatt positive tilbakemeldinger ifra support hos Komplett.no

 

Hadde en Arctic Cooling VGA Silencer ATI 1 før på skjermkortet. Etter noen mnd så begynte den å lage skrape/rare lyder (Ikke noe :dremel: eller annen mod på kjølern).. Så jeg sendte inn mail, sa ifra. Dem ville sende meg ny, men så spurte jeg om jeg kunne få kjøpe Zalman VGA-Kjøler VF700-Cu istedenfor. Om vi ble enige om at jeg betalte mellomlegget som var på 60kr tror jeg, gratis tilsendt.

Lenke til kommentar

For min del har ikke alt vært så positivt. For to uker siden gikk hovedkortet mitt i stykker, jeg mailet komplett og de ba meg sende både hovedkort, prosessor og RAM til support for testing. Det som var bra var at de sendte nytt hovedkort og prosessor en dag etter at de hadde mottatt pakken jeg sendte. Så over til den ikke så bra delen: De klarte å rote bort RAM brikkene mine og brukte over en uke(i tillegg til de tre dagene det tok før jeg mottokk hk og cpu, ti dager med andre ord) før de konstaterte at de var helt borte, og sendte meg nye...

Det kan kanskje ikke virke så plagsomt for andre, men for meg var det veldig frustrerende at jeg måtte vente over to uker(håper de kommer i dag) på å få PC'en min i gang igjen.

Det burde ikke være mulig at support klarer å rote bort deler som tilhører kunder :nei:

Endret av PC Bjørnen
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle nevne min erfaring med retur av et HK til Komplett.

 

Kjøpte 2stk. Abit HK i fjor og endag ville ikke ene maskinen starte opp, ikke BIOS pip og ingen av triksene i boken ville bedre situasjonen. Sende inn kortet til Komplett og etter en uke var pengene på konto.

 

Brukte reklamasjons linken på sidene deres og er svært fornøyd med både tiden det tok og hvor lite jeg slapp å gjøre.

Lenke til kommentar

jeg har inne et HK og CPU til testing nå...

det vil si, det har vært inne til testing hele denne uken :roll:

her kunne komplett godt ha fådd opp farten!!

bruker vell ikke 4 dager på å "teste".

 

ingenting er som å gå hjemme uten pc...å bare vente å vente å vente. :ermm:

 

å kundekonsulentene er så som så..noen er veldig greie å hyggelige,mens andre er sløve å lite hyggelie å prate med.

Lenke til kommentar

Jeg handler bare hos Komplett, selv om de ikke alltid er billigst, fordi de har vist at de ikke har problemer med å følge kjøpsloven!

 

Det er absolutt ikke alltid kunden har rett, men når han har det, så er det greit at tingene skjer raskt. Noen webshopper jeg handlet med trenerte og blånektet i saker jeg visste jeg hadde rett.

 

Komplett har sågar gitt meg nytt produkt i et tilfelle der det kunne ha vært min feil.

Der har de "latt tvilen komme tiltalte tilgode" :yes:

Lenke til kommentar

Har også god opplevlse med komplett.

Kjøpte et gaming kit (mus, matte, glidz, wristband og nøkklesnor) fikk ikke nøkkelsnoren, og overså glidzene (de var ikke pakket inn slik som på bildet) Sendte mail og fikk vite at de var tomme for nøkkelsnorer og et tips om hvordan glidzene befant seg. Før jeg rakk og trykke reply fikk jeg en pakke i posten med en masse glidz og en my musematte. :yes:

 

Har akkurat kjøpte en masse stash av komplett og rammen var det fabrikk feil på. Sendte mail på kvelden og fikk svar neste morgen om hvordan jeg skulle sende den inn. Håper det går raskt. Akkurat nå har jeg en 15k varmeovn :cry:

 

Noen som vet hvor jeg henvender meg for å få igjen de 110,- returpakken kostet? :hmm:

Lenke til kommentar
jeg har inne et HK og CPU til testing nå...

det vil si, det har vært inne til testing hele denne uken :roll:

her kunne komplett godt ha fådd opp farten!!

bruker vell ikke 4 dager på å "teste".

 

ingenting er som å gå hjemme uten pc...å bare vente å vente å vente. :ermm:

 

å kundekonsulentene er så som så..noen er veldig greie å hyggelige,mens andre er sløve å lite hyggelie å prate med.

De har kanskje flere kort de skal teste?

Kanskje ikke bare du som er kunde der? Dessuten er det postgang og slikt vettu. Selv om jeg forstår at det er frustrerende og gå og vente så må man nok ha litt mer tolmådighet enn så.

Lenke til kommentar
De har kanskje flere kort de skal teste?

Kanskje ikke bare du som er kunde der? Dessuten er det postgang og slikt vettu. Selv om jeg forstår at det er frustrerende og gå og vente så må man nok ha litt mer tolmådighet enn så.

nei??!! sier du det?daa...

 

trodde jeg var den eneste :roll:

mener fremdeles et de burde bruke under 4 dager p å teste et HK.

de har jo en god del ansatte da.

komplett er jo ikke akkurat en liten bedrift.

 

velkommen til forumet :thumbup:

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke noen god erfaring med Komplett mht returer.

 

Kjøpte meg et Gainward 6800LE-kort som viste seg å være defekt.

Retur ble godkjent fra Komplett og kortet sendt.

Fikk etter noen dager mail fra Komplett med beskjed om at pengene ville bli kreditert.

Etterlyste pengene etter en stund, og fikk vite at forrige mail "kun var for å gi beskjed om at kortrt var mottatt".

Pengene kom endelig på konto, og jeg bestilte et X800XL som også viste seg å være defekt.

Retur godkjent igjen, og jeg kontaktet Komplett for å høre om jeg kunne få legge mellom kroner og kjøpe et PCIe 7800GTX istedet, siden jeg hadde planer om å bygge et PCIe/s939 syetem til ca 25k. Komplett blånektet, selv om jeg tilbød å dekke et evt tap Komplett måtte ha på å selge erstatningskortet fra leverandøren som demo-kort.

Da jeg fikk X800XL-kortet i posten, hadde ikke Komplett dekket mine utgifter med å returnere det defekte kortet, slik de skal i hht loven. Det er selvsagt småpenger, men er Komplett smålig, så skal jaggu jeg være det også!

Lenke til kommentar

Kjøper alltid deler hos komplett og er stort sett fornøyd med eventuel retur og garanti saker. Med untak av en hendelse.

 

Skulle bygge en rimelig pc til bestemora mi. Den starta opp greit nok, etter en liten tid så reboota den, slo seg av, eller ville ikke restarte overhode.

 

Den ble sent tilbake til komplett, og PSU og hovedkort ble skifta. Fikk den igjen, og den virka fortsatt ikke. Ble sent tilbake, og fikk beskjed om at det var kjerne feil på cpu. Og at det ikke ble dekket av garanti. Nå ble jeg ganske hissig fordi jeg hadde jo ikke rørt cpu'n en gang siden jeg fikk tilbake pc'n fra dem, der dem faktisk hadde skifta hovedkort og var siste til å røre cpu'n. Noe jeg fortalte dem men som ikke hjalp stort... Orka ikke å krangle om det og kjøpte en ny cpu, maskina funker fint nå.

 

Men har fått flott service på andre ting hos dem.

Lenke til kommentar
Ikke diss til Komplett men til posten eller whatever.

 

Leverte pakken 23.08 16:09

Registrert utlveret til Komplett 25.08 13:08 :nei:

 

Ser ut som om det spøker for at jeg får noen ny RAM før i slutten av neste uke med dette tempoet :mad:

For at pakken skal gå med posten samme dag må den normalt leveres før kl 16:00. Siden du leverte pakken etter kl 16:00 har pakken _egentlig_ bare brukt én dag...noe som må være meget bra...uansett hvor langt fra Sandefjord du bor...

Lenke til kommentar

3 hovedkort/cpu/ram oppgraderinger på 3 år....

og kvær h****** gang så har hovedkort vært D.O.A

pluss i et av di tilfellan cpuen....

 

Når tingan kommer tilbake er det fortsatt rester etter goop på cpu enda

jeg renset den før jeg sendte den inn.... får heller ikke goop med til cpu

bortsett fra nå sist gang, da jeg sa i fra sendte di aller nødigst litt av den billigste goopen di hadde inne

 

Sendte inn dette til ris/ros mail adressen deres men di gadd ikke engang svare på mailen.

 

Så...... ikke alle som kan kundesupport.... eller så har bare jeg vært uheldig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...