Gå til innhold

Problemer med WD harddisk


TheBoz

Anbefalte innlegg

Har postet om dette før men prøver igjen. Har en maskin med Asus P4PE hovedkort, med en P4 2,4 ghz prosessor. For en stund siden måtte jeg reinstallere XP fordi det ikke ville boote, det stoppet bare opp rett før det var ferdig og boote og restartet med en rar lyd fra harddisken. Etter reinstallasjonen fungerte det, men har nå i det sisste opplevd noe rart i forbindelse med harddisken. Det kommer et klikk fra den, og så høres det ut som om den stopper opp og starter på nytt. Hele maskinen låser seg, og det er umulig å røre på musepekeren. Må trykke reset. Dette skjer ikke i noe spesielle situasjoner, bruker ikke harddisken spesielt mye når det skjer, sist det skjedde satt jeg faktisk på HW forum. Har kjørt WD sitt test program og det fant ingen feil. Harddisken er en WD 120 gb.

 

Hva kan være problemet? Software eller hardware problem? Har ikke backup av det som ligger på disken så det blir litt krise om den tryner totalt. :cry: Håper noen kan hjelpe!

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde liknende problemer med en Samsung Spinpoint selv. Brukte den som systemdisk, og opplevde at pc'en frøs mens jeg brukte den. Samsungs hdisk-utility (eller hva det nå het) fant ingen feil på disken, men en vanlig scandisk fant bad sectors. Med bad sectors på en essensiell systemfil kan ting å gå galt ganske fort. Tvilsomme mekaniske lyder fra disken gjør den også til en kandidat for dynga...

Lenke til kommentar
Hadde liknende problemer med en Samsung Spinpoint selv. Brukte den som systemdisk, og opplevde at pc'en frøs mens jeg brukte den. Samsungs hdisk-utility (eller hva det nå het) fant ingen feil på disken, men en vanlig scandisk fant bad sectors. Med bad sectors på en essensiell systemfil kan ting å gå galt ganske fort. Tvilsomme mekaniske lyder fra disken gjør den også til en kandidat for dynga...

Har faktisk stående en Samsung disk i maskinen her også. Kan det fryse på denne måten selv om det ikke er systemdisken? Har kjørt sjekk på den både med Samsung sin test greie og scandisk og ikke funnet noe feil.

Lenke til kommentar
Har du sjekka strøm kabelen på disken.

har hatt lignende problemer då e d litt dårlig kontakt med strømmen.

marker d ikke før du laster disken litt.

Om det er tilfelle må jeg sjekke det. Problemene oppsto faktisk etter at jeg har hatt ut diskene for å prøve en annen disk.

 

Edit: Må presisere en gang til at det ikke er når jeg belaster disken hardt det tryner, virker helt tilfeldig når den krasjer.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

jeg har også en WD 120 gb harddisk menneh.... kanke si at jeg har hatt noen problemer med den :p som sagt.... tror den er klar for qxl :yes:

 

EDIT: det er ikke altid norton tar alt ..... har også norton men kanke si at det funker så bra.... har hauevis me trojanere osv..... får ikke fjerna de me norton :dontgetit:

Endret av SaNux
Lenke til kommentar

En liten oppdatering: Var nå inne i maskinen og sjekket at strømkabelene var koblet til skikkelig. Det var de, og jeg sjekket samtidig at IDE kabelene var på plass. Når jeg røsket forsiktig i IDE kabelen så tryna maskina på den måten jeg beskrev. Kabelen er ganske misshandlet så kanskje det kan være den som er ødelagt? Får prøve å bytte i morgen og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...