Gå til innhold

Hvordan inni søren har folk råd til PS?


Anbefalte innlegg

Etter å ha sett at folk redigerer bilder som bare søren. Jeg tenkte at da skal jeg også skaffe meg bilderedigeringsprogram, så i komplettkatalogen...Koster søren meg 10 875 kr. Det er jo masse penger det.

Du kan jo såklart få en billigere versjon, koster "bare" 895...(Adobe Photoshop Elements 3.0).. Hvorfor må alt koste så mye penger, hvordan kan folk ha råd til det!?

 

Hvilket program bruker du og hvor skaffet du deg det..? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt min lisens på CS2 til 980kr. Studentlisens er tingen :w00t:

:thumbup:

 

Andre metoder å spare penger på er å kjøpe tidligere versjoner brukt, og så oppgradere. Ganske mange har vært heldige og funnet selgere på f.eks. ebay...

Sparer en del tusen da..

Og kjøp engelsk versjon så sparer du litt til...

 

Men det er jo klart at det fortsatt blir en del penger.. :cry:

Lenke til kommentar

Er mest bedrifter og næringsdrivende som faktisk kjøper disse programmene. Vanlige folk laster ned via torrents osv. Produsentene er klar over dette også, og ser gjennom fingrene med det siden folk da skaffer seg kompetanse på akkurat deres programvare, og dermed velger dette i nærings- og jobbsammenheng senere. Hadde produsentene ønsket at vanlige privatpersoner skulle kjøpe programmene deres hadde nok prisen være langt lavere.

Lenke til kommentar

Jeg bruker gimp (www.gimp.org), fordi det er gratis, og fordi Photoshop ikke finnes for noen unix-varianter (men gimp finnes for alle operativsystem).

 

Gimp er selvsagt ikke like bra som photoshop, det er tross alt 10875 kroner i forskjell, men det er fortsatt et stykke fram til at det er gimp selv som er begrensningen i hva jeg får til med bilderedigering.

Lenke til kommentar

Selv har jeg faktisk kjøpt Elements 3. Koster ikke skjorta, og gjør det aller meste.

Kvaliteten er gjennomgående god, med unntak av konverteren for Raw filer. Der bruker jeg RawShooterEssentials fra pixmantle, et glimrende, gratis verktøy.

 

Eneste jeg virkelig savner i Elements er verktøyet Curves.

Lenke til kommentar
Har kjøpt min lisens på CS2 til 980kr. Studentlisens er tingen  :w00t:

Kan jeg spørre om hvor du har kjøpt den hen? Har lett overalt, og ikke funnet det!

Ja det lurer jeg også på!!! Har nemlig en 30dagers trial versjon og det virker jo egentlig ganske gøy...

 

Noen som vet hvor/ dette kan kjøpes hvis man er student???

Lenke til kommentar
Er mest bedrifter og næringsdrivende som faktisk kjøper disse programmene. Vanlige folk laster ned via torrents osv. Produsentene er klar over dette også, og ser gjennom fingrene med det siden folk da skaffer seg kompetanse på akkurat deres programvare, og dermed velger dette i nærings- og jobbsammenheng senere. Hadde produsentene ønsket at vanlige privatpersoner skulle kjøpe programmene deres hadde nok prisen være langt lavere.

Tja, er nok en sannhet med modifikasjoner. Jeg tror produsenten er mer interessert i at vanlige privatpersoner kjøper Elements enn at de piratkopierer Photoshop... :ermm:

Lenke til kommentar
Ja så svar for f.... meg på mitt spm da!! Hvor får man rabatt på cs?

Man har ikke krav på svar her på forumet. Medlemskap her er frivillig, og ingen får betalt for å svare. Den slags tone gjør at du nokså garantert ikke får svar. I tillegg strider det mot retningslinjene her:

 

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

 

Dette høres ut som Kardemommeloven, men det er faktisk ikke et dårlig tips. Følg retningslinjene, og du kommer langt. Brukerne på forumet er ofte mer velvillige og skriver lengre og mer utfyllende svar, dersom du alltid holder en høflig tone.

 

Tenk litt over dette og husk det til neste gang du poster.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...