Gå til innhold

2 s-ata disker


ffs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at det er i BIOS du ikke finner den.

 

Aner jo ikke hvaslags BIOS du har når jeg ikke får noe info, men hvis det er ett litt nytt hovedkort må en vel aktivere enhetene. På servern min har jeg aktivert sata 1, men ikke 2 for jeg har bare en sata disk der for tia. Hvordan du gjør dette må du nesten lese om i hovedkortkatalogen, nå for tia kan jeg desverre ikke manualen til alle hovedkort som er laget.

Lenke til kommentar

jeg ser heller ikke min 120gb s-ata disk i bios, ser kun ata 33 disken.. Men s-ata 120gb disken funker i hvertfall, så bare den nye 300gb jeg ikke finner.. Skal lete litt rundt på nettet, se om jeg finner noe opplegg for det hovedkortet, men når jeg kikka i mellom alle menyene på biosen kunne jeg ikke se noe s-ata alternativer men..

Lenke til kommentar
Noen der ute? Har dette hovedkortet:

http://www.yopi.de/MSI_K7N2_Delta_L_MS_657...boards_Socket_A

 

Problemet er at jeg skal få i gang den andre s-ata disken min, fra før har jeg 1x s-ata, 1x ata, og 1x cd rom ata... Men pcen finner ingen nye disker..

Noe som vet hva som kan være feil?

Ja bios innstillingene dine :roll:

 

Har du manualen liggende?

 

Har du kikka i biosen om du finner innstillinger for raid kontrolleren?

Lenke til kommentar

1 ting jeg i hvertfall fant ut: den andre s-ata to kontakten på hovedkortet, ser ikke ut til å være aktivert eller hva det nå er.. pga hvis jeg flytter boot disken til den andre s-ata kontakten funker den ikke, men hvis jeg setter 300gb disken der boot disken står til vanlig funker 300 disken, men selfølgelig så funker jo ikke boot disken da.. så det ser ut som omn jeg må aktivere den eller.no?

 

Har ikke RAID boka her akkurat nuh, grunnet at jeg bor borte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...