Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[løst]Hastesak: internettet har sluttet å virke.


Anbefalte innlegg

Eg lurer fortsatt på hvilket OS maskinen med problemer kjører...

Det er bare fordi du ikke leser innleggene.

Sorry. Eg skrev nok innlegget mens han svarte selv. Fort gjort.

Faktisk ikke. Du postet 2 timer og 22 min etter at opplysningen var gitt..

@opticus: DCHP funker ennå ikke

@xyrez: Hvis jeg setter på DCHP, forsvinner nettet... Jeg får ledning-røske i morgen, vil nødig vekke hele huset. Hva skulle det egentlig være godt for?

Endret av MBaardsgaard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@opticus: DCHP funker ennå ikke

Så nettopp at du skrev "statistifisert" ipen.

Vel, prøv å sett til dynamisk igjen, så den henter fra den andre dhcp serveren. Så når du får 192.168.2.x ip. Da prøver du å pinge den å få kontakt.

 

Edit: Vel, tid for kveld nå. Får se hvordan det gikk med maskinen din i morgen.

Endret av Xyrez
Lenke til kommentar
Hva i helv**! når jeg DCHPer frem min "jukseIP" og går innpå http://192.168.2.1, får jeg en helt blå side, hvit skrift og grafikk, det står belkin.com, og jeg kan logge inn på noe fra denne siden. Stilig! har skiftet tilbake til statisk nå. belkin.com her er en smule annerledes ;)

Kan være router det. Belkin leverer nettverksutstyr.

Så da blir det i morgen å høre hvem som har satt den opp

Lenke til kommentar
Men hva er Belkin? ble litt nervøs nå jeg..

EDIT: xyrez: jupp, jeg skal spørre far hva belkin er. Han driver og kopler seg opp mot servere i hytt og pinne (programmerer/techsupport). Jeg får bumpe opp denne i morgen da..

Sikkert noen som har satt opp en trådløs router, evt. med switch. Det er denne du får kontakt med først og derfor du får feil adresse. Adressen fungerer for den andre brukeren fordi hans trafikk er satt opp til å gå over denne routeren, sannsynli vis over trådløst nett.

 

Kan være dhcp serveren til den Belkin boksen deler adresser ut på nettet fordi eier, som jeg, koblet inngående kabel til en av switch portene i stedet for wan porten. I såfall tror jeg det løser seg ved at man flytter ingående kabel til rett port.

 

Du kan regne med at den "friske" maskinen du sjekket ipconfig på mister kontakt i morgen tidlig når leasing tiden utløper.

Lenke til kommentar

on-topic:

 

Så vil eg tippe, som mange andre sier, at du har 2 dhcp-servere i nettet, og får ip fra den som svarer først. Belkin er en produsent av nettverksutstyr, og siden faren din jobber med tech/support er det mest logistk at han har koblet inn en for å teste (eg vet ikke bare antar).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...