Scotty Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 (endret) Hei! Jeg har ufattelige mange programmer som starter opp og legger seg ned på verktøy-linjen når jeg starter opp windows...Så da spør jeg: Hvordan fjerner man programmer som starter opp med windows? Takker for alle svar! Endret 23. august 2005 av Man0war
riktig Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Start - kjør - skriv "msconfig" - Oppstart. Der kan du fjerne det du vil.
White Fox Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Skal visst gå ann å gjøre det i Windows, men jeg husker ikke hvordan.. Men du kan jo bare laste ned f.eks Starter
Playmofetish Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 ELLER: Start - kjør - skriv "regedit", trykk Enter og finn frem følgende: HKEY_LOKAL_MACHINE - Software - Microsoft - Windows - CurrentVersion og så trykk på "Run"-mappa. Der ligger registernøklene til oppstartsprogrammene. Det enkleste er kanskje "msconfig". Merk at du bør vite nøyaktig hva du skrur av i oppstarten. Det er ikke særlig gunstig å nekte systemprosesser/prorgammer å kjøre fra starten av.
Ongabonga Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Men du kan jo bare laste ned f.eks Starter Slike programmer fungere faktisk helt fint. Selv bruker jeg et som heter Startup.
Scotty Skrevet 23. august 2005 Forfatter Skrevet 23. august 2005 Gikk inn på "msconfig"...funka kjempefint! Takker for svarene! ...Var deilig å få kvitta meg med (nesten) alle programmene som startet opp..
eriksg Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Hei! Har fjernet mange programmer ved oppstart, men denne dukker stadig opp igjen: "c:\programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime Hva kan jeg gjøre??
Theoneask Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Hei! Har fjernet mange programmer ved oppstart, men denne dukker stadig opp igjen: "c:\programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime Hva kan jeg gjøre?? Den har eg bere tatt av og starte under oppstart. Innpå msconfig osv. Du finner den jo der. Funker her iallefall.
Playmofetish Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Det er også ganske greit å gå inn i Quicktime-settings og velge å ikke vise ikon ved "system tray" eller no.
hegefrem Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Skal visst gå ann å gjøre det i Windows, men jeg husker ikke hvordan.. Men du kan jo bare laste ned f.eks Starter 4721893[/snapback] lenge siden dette ble skrevet, men denne var genial Tusen takk!
hernil Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 CCleaner funker også til det i tillegg til å gjøre en del andre ting. angående quicktime filen som legger seg tilbake i oppstart hver gang du starter quicktime av en eller annen grunn (som regel en feil. i hvert fall hos meg) så er det bare å bla seg til filen og slette den, evnt. flytte den hvis du fortsatt vil ha den. (vet at tråden er gammel, men da er den her hvis noen finner på å søke...)
hegefrem Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 CCleaner funker også til det i tillegg til å gjøre en del andre ting.angående quicktime filen som legger seg tilbake i oppstart hver gang du starter quicktime av en eller annen grunn (som regel en feil. i hvert fall hos meg) så er det bare å bla seg til filen og slette den, evnt. flytte den hvis du fortsatt vil ha den. (vet at tråden er gammel, men da er den her hvis noen finner på å søke...) 9268872[/snapback] CCleaner har jeg, super sak det der!! Quicktime har jeg faktisk lurt på noen ganger... trenger man den til noe som helst?? Bruker jo andre programmer til å spille av film/musikk...
hernil Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 eneste grunnen til at jeg har det er for å se enkelte trailere på nett på f.eks filmweb.no. skulle gjerne fjerna det, men har ennå ikke funnet noen måte jeg kan se på trailerne med vlc mediaplayer...
hegefrem Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 eneste grunnen til at jeg har det er for å se enkelte trailere på nett på f.eks filmweb.no.skulle gjerne fjerna det, men har ennå ikke funnet noen måte jeg kan se på trailerne med vlc mediaplayer... 9270081[/snapback] hehe, ja da er det vel ikke fare for at jeg trenger det takk takk *slette*
hegefrem Skrevet 29. september 2007 Skrevet 29. september 2007 Start - kjør - skriv "msconfig" - Oppstart. Der kan du fjerne det du vil. 4721888[/snapback] Hva er det som ligger under tjenester her? Lå forferdelig mye i under der. Er det noe som trege maskina?
Zeph Skrevet 29. september 2007 Skrevet 29. september 2007 Quicktime er flink til å oppdatere seg sjølv og då blir den lagt ned på systray av seg sjølv. Slår du av automatiske oppdateringer for Quicktime så skal den være bortevekk. Det beste er å slå av oppstartsfunksjonen til kvart enkelt program, men msconfig er eit alternativ.
hegefrem Skrevet 29. september 2007 Skrevet 29. september 2007 Vet ikke om det var meg du svarte, men ser jo at jeg har forklart meg forferdelig dårlig. Under msconfig, er det en fane som heter Tjenester. Hos meg var det en evig lang liste her. Treger det maskina eller er det meningen den skal ligge mye der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå