Gå til innhold

Feil installert XP?


Anbefalte innlegg

Bestilte en PC fra komplett.no her i forige uke. Litt info om den her:

 

AMD Athlon 3200+

ASUS A8N-SLI Deluxe

X800 Radeon

Maxtor 300GB

 

Men, nå rett te sak. Eg starta pcen når eg hadde koblet den til, så satte jeg in min Windows XP cd, (jeg bestilte uten OS, siden jeg har alerede ein XP cd fra før), så gikk installering som ingenting. Men tingen var at jeg hadde ca. 283 GB i en kake, asså en stasjon.

 

Jeg gikk inpå Disk Manager og prøvde å dele opp dette i flere stasjoner som eg hadde planelagt. Men det gikk ikke. Jeg tenkte meg om og fant ut at du ikke kan partisjonere en stasjon med viktige filer i, asså windows XP. Eg tror eg må formatere alt, åg begynne på nytt igjen.

 

Men, hvordan skal jeg formatere windows nå? Hva skal jeg gjøre for at windows får sin egen lille stasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installasjonsprogrammet har valg for partisjonering. Hvis du bare klikker deg gjennom på raskeste måte så får du kun en partisjon. Hvis du ser etter litt nøyere så ser du lett at du kan sette størrelsen selv, og dermed få flere partisjoner.

For å få gjort dette må du først fjerne den partisjonen du har, altså starte helt på nytt. Hvis du vil beholde det du har så krever det en del jobb, f.eks med Partition Magic eller Ghost.

Lenke til kommentar

Tror du kunne lagd nye partisjoner med for eksempel "partition magic"..

 

Hvis du reinstallerer så må du opprette 2 forskjellige partisjoner helt på begynnelsen av installsjonen. Dette er alikevel ikke å anbefale, da oset ditt faktisk blir raskere av å være på én stor partisjon.

 

Men hvorfor ikke kjøpe en raptor til system driven din?

Lenke til kommentar

Takk, eg ska prøve me Powerquest Partition Magic først.

 

Hmm, en raptor til system. Det ville vært bra om eg hadde pengene for d.

 

_______________________________________________________________________

 

Yey! Det funka!

 

Trodde det samma skulle skje me partition magic som me disk manager, men her var det ingen problem.

 

Dridbra! Tusen takk.

Endret av Kazaksan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...