Gå til innhold

Ram og BF2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde 1 g ram tidligere og spilt BF2. Nå har jeg 2giga, forskjellen er at spillet loader raskere, og tidligere hakket det de første sekundene i et brett. Nå er det borte, og jeg er i stand til å spill i høyere oppløsninger enn med 1 g uten at det hakker i det hele tatt, uasett.

Ellers er maskinvare og konfigurasjon det samme.

Nå som minne er ganske billig, anbefaler jeg absolutt å øke til feks 2 Gb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk med usle 512 mb hevder at det holder, folk med 1 gig hevder det er nok i massevis, mens folk med 2 gig hevder at det er helt nødvendig.

Hehe...

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg merket i alle fall ganske stor forskjell da jeg gikk fra 1 gig til 2 gig. Loading av brettene går mye raskere, jeg slipper de 15-30 sekundene med litt hakking etter at loadingen er ferdig, og når jeg avslutter spillet så svarer windows umiddelbart uten at jeg må vente i et halvt minutt.

Skrevet (endret)

jeg misunner dere som har fått det til å flyte bra,sitter her med en amd 64 3500,2 gig ocz ram med 2225 timings og et ati x800xt kort,trodde det skulle holde bra til high settings jeg..men lagger å fryser som en gal.

eksempel,jeg har nettopp loadet brettet å setter meg i en tanks,kjører litt,møter en av fiendens tanks,vi begynner begge å skyte,men så fryser spillet mitt i 4 sekunder,hmm lurer på hva utfallet blir :mad:

vet ikke helt om jeg skal knekke spillet eller hive maskina ut av vinduet for så å gå ned å kjøre over den med bil.

har prøvd alt,kjemmet forum,reistallert maskinen,oppgradert bios og alle drivere,slått av bakgrunnsprogrammer,defragmentert,drevet detektiv virksomhet i maskinen for spyware og virus men ingenting hjelper :(

Endret av (ODIN)
Skrevet

prøvd å skyte ett skudd asap etter du setter deg inn i tanksen? for å få loadinga "utav veien"? eller er det kanskje fi sin skyte animasjon som gjør det :hmm:

gfx settings bruker du?

Skrevet

ja det det første jeg gjør er å fyre av et skudd når jeg har loadet brettet,kan ikke dy meg :D

ja det er nok verst når det skjer mye på skjermen,bare jeg beveger musen litt til høyre eller venstre hakker og fryser det.settingsene jeg bruker er high,men trodde at systemet mitt skulle holde bra til det?

det eneste jeg vet som funker er tvangstankene mine for etter 5 minutter med dette prøver jeg å finne ut en måte jeg kan hive meg selv inn i en vegg med hodet først..

Skrevet
ja det det første jeg gjør er å fyre av et skudd når jeg har loadet brettet,kan ikke dy meg 

ja det er nok verst når det skjer mye på skjermen,bare jeg beveger musen litt til høyre eller venstre hakker og fryser det.settingsene jeg bruker er high,men trodde at systemet mitt skulle holde bra til det?

det eneste jeg vet som funker er tvangstankene mine for etter 5 minutter med dette prøver jeg å finne ut en måte jeg kan hive meg selv inn i en vegg med hodet først..

ODIN føler med deg. Har hatt samme problemet selv, enda jeg kjøpte ny maskin kun for dette spillet.... Men tilsynelatende forsvant problemet mitt i går :!:

Patch 1.03 var tydeligvis løsningen. Justerte opp oppløsningen til 1280*1024 og resten på high. Gikk som en klokke. for en uke siden lagget det på 800*600.

Jeg ikke forstå, bare være lykkelig nå...

Skrevet

gratulerer omartinfly,godt å høre :w00t: ,prøvde å installere den jeg og i håp om at alt skulle løse seg,men gjorde nok ikke det.

tror heller at jeg skal slå av pc,gå inn i stua,slå på dreamcasten min å spille snesemulator,det lagger mindre :hrm:

Skrevet

@ ODIN:

Har du sjekket nettet ditt for problemer - altså routere, modem osv.? Har du sjekket hvilken pingrate du har mot din ISP? Du kan bruke PingPlotter for å sjekke "packet loss" og "connection loss" mot din ISP.

Sjekk den opp mot f.eks. en av BF.no's servere og la den stå på hele natta. Send så resultatet ditt til ISP'en din.

PingPlotter forteller i hvilken router/aksesspunkt feilen ligger i - HVIS det er en feil der da.

Skrevet

har prøvd å plotte i 30 min nå,ligger på 15 i ping på bf.no server fast,samtidig som at jeg prøvde singleplayer,opplever endel lag å frysing her også,tror ikke det har så mye med nettet mitt å gjøre,men prøvde iallefall :hmm:

Skrevet

ok skal prøve,har nettopp spillt en runde å senket alt ned til medium,det ble mye mye bedre men merker av og til at det hakker,kan fortsatt ikke skjønne at pc min ikke kan kjøre dette spillet på high settings

Skrevet

Virker som om det har noe med specs'a dine å gjøre ja, Odin...

@Rune_F: Så du får ditt 7800 GTX-kort til å fungere? En kamerat av meg har dette skjermkortet, men mener å huske at han sa at BF2 ikke støttet det.... :hmm:

Skrevet

Til ODIN;

Jeg føler med deg virkelig, med den maskinen skulle du kunne dra BF2 ganske så glatt, jeg tror ikke det er mangel på maskinkraft som gir deg problemer, lurer bare på om det er lydinnstillingene som er årsaken.

De bør du stille til "software" inne i selve spillet, hvis du ikke har et lydkort som støtter BF da, uansett kunne det jo være en ide å sjekke.

Gjest Slettet+3124
Skrevet (endret)
jeg misunner dere som har fått det til å flyte bra,sitter her med en amd 64 3500,2 gig ocz ram med 2225 timings og et ati x800xt kort,trodde det skulle holde bra til high settings jeg..men lagger å fryser som en gal.

eksempel,jeg har nettopp loadet brettet å setter meg i en tanks,kjører litt,møter en av fiendens tanks,vi begynner begge å skyte,men så fryser spillet mitt i 4 sekunder,hmm lurer på hva utfallet blir :mad:

vet ikke helt om jeg skal knekke spillet eller hive maskina ut av vinduet for så å gå ned å kjøre over den med bil.

har prøvd alt,kjemmet forum,reistallert maskinen,oppgradert bios og alle drivere,slått av bakgrunnsprogrammer,defragmentert,drevet detektiv virksomhet i maskinen for spyware og virus men ingenting hjelper  :(

Det hørers ut som at latency er det som er problemet ditt, ATI/ Nvidia er mestere å tweeke driverne sine slik at man kan få problemer, med latency.

Som en gylden regel skal latency ligge på 64ms, mens etter at man har lastet inn ATI/ Nvidia drivere så er latency'en på skjermkortet 248/ 256ms.

Dette vil/ kan medføre komplikasjoner for lydkort/ nettverkskort osv, noe som igjen gjør at du vil/ kan få lagging. Jeg sleit ikke med dette, men jeg installerte ett program som du kan sette latency'en manuelt med virket maskina betydelig bedre etterpå.

Her er programmet som redder dagen din

PS: Post og fortell hvordan det har gått etter installasjon og bruk av progammet.

PPS: Mitt skjermkort hadde latency på 248ms ATI X800SE, sett skjermkort til 64 eller 128ms latency, hos meg så var 64ms det optimale, se hva som passer deg best.

Lykke til.

:thumbup:

EDIT: Hadde leif på besøk

Endret av Slettet+3124
Skrevet

takk for all hjelp men nå gir jeg opp,testet det meste nå,har til og med vært en tur i byen å kjøpt meg et nytt creative audigy2 zs kort for å sjekke om det var lyden,men dengang ei,det jeg derimot har funnet ut er at hvis jeg setter lightning til medium gikk det straks mye bedre,nesten helt uten hakking eller lag..

det rare er at kortet mitt ler av spill som doom 3,farcry og hfl2,men bf2..nei det løper å gjemmer seg :thumbdown: ,får heller sette i gang å spare til nytt hovedkort og grafikkort

uansett igjen takk for all hjelp

f### der sprakk wienerpølsene mine også :nei:

Gjest Slettet+3124
Skrevet (endret)
..det jeg derimot har funnet ut er at hvis jeg setter lightning til medium gikk det straks mye bedre,nesten helt uten hakking eller lag..

Hvilken skjermdriver bruker du..?

Endret av Slettet+3124

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...