Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp til mystisk feil!


Anbefalte innlegg

hei.. fikk plutselig et problem med nettverkskortet på min andre maskin.. den har et asus k8v se deluxe mb. greia er følgende:

jeg plugger i en nettverkskabel i kortet, og derfra i min cnet switch. på inngangen av switchen blinker det med ca 1 sek intervall(har aldri sett d før)..nettverksporten på mb lyser ikke, noe den gjorde før..i nettverkstilkoblinger står det bare at nettbverkskabel koblet fra..og egenskaper på netverkskortet står d at den fungerer som den skal...

 

jeg hart koblet til flere steder på switchen og byttet cat 5 cabel for å sjekke, uten hell, men de andre maskinene som er koblet til switchen virker som de skal...så må være noe med porten på hovedkortet..

 

synes dette er et ganske "sttrange" problem, noen som har noen anelse på hva feilen kan være?

 

takker og bukker:o)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig at det integrerte nettverkskortet har tatt kvelden, men du har ihvertfall ett par ting du kan sjekke før du evt. bruker returretten eller kjøper ett nytt nettverkskort til en hundrelapp eller to.

 

1) Fjern kort fra devicemanager (hvis det fortsatt står der) og reinstaller drivere.

 

2) Kontroller BIOS instillingene, har du kludret litt der, er det godt mulig at det er disablet.

 

3) Har du flere nettverkskort i pc'en? Det er velkjent at dette kan forårsake konflikter.

 

Edit:

4) Sjekk TCP/IP innstillingen. Muligens kan maskinen din være satt opp med 'tvunget' ip-adresse some switch/router ikke godtar.

 

Regner med det kommer flere forslag du kan prøve også.

 

Ellers bør du endre emnetittelen snarest før tråden blir stengt. Les retningslinjer her: http://forum.hardware.no/index.php?act=SR&f=60#3

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...