Gå til innhold

filmer=corrupt etter overføring fra pc til xbox


capy

Anbefalte innlegg

Merkelig feil dette. Har en Xbox med 300GB harddisk. maskinen har virket knirkefritt i nesten ett år, men i det siste har den begynt å trøbble seg. Problemet er at når jeg kopierer en film fra PC til XBOX blir den veldig ofte corrupt. Det vil si: når jeg forsøker å spole skjer det ingen ting, og et lite stykke uti filmen klikker den og jeg ender i XBMC igjen. Løsningen har vært å overføre filen til pc igjen (den klikke da mange ganger, og jeg må velge "resume all" et par ganger før hele filen er kommet tilbake på pcen igjen. så må jeg forsøke å overføre den til xboxen igjen. noen ganger virker det, andre ganger virker det ikke.

 

Noen som har vært borti det samme? noen som vet hva det skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
capy; har du F: og G: partisjon? eller bare F:? Hvis ikke bør du gjøre om til F: og G: med en gang! :ohmy:

Når jeg ser på inndelingen fra FTP, ser jeg bare c: d: e: og f:, men når jeg er inne i XBMC og gå til MY files kan jeg se g: og q: i tillegg. Q: ser ut som en ramdisk eller noe, men jeg aner ikke. g: er det ikke noe på, og det er heller ikke oppgitt størrelse eller ledig plass.

 

 

 

skulle jeg fått laget meg enda en partisjon? og viktigst av alt (nesten:) ) går det an å partisjonere disken uten å måtte formatere?

Lenke til kommentar
Det kan også være noe så enkelt som at fil navnet er for langt eller innholder "rare" tegn.. Prøv å kort ned fil navnet.. :)

 

Har opplevd det på min box ett par ganger.

har forsøkt med noe så enkelt som a.avi men det hjalp ikke det heller. jeg begynner å helle mot at noe rart skjer når disken begynner å bli full.

Lenke til kommentar

skal høre med "min kontakt" han har sikkert peil på dette. men tror det er en aladdin replica. har evolution X som OS om det er det du mente. om jeg kan partisjonere i evolution X, så er i alle fall den menyen disablet. skal skjekke litt rundt. om noen har linker til 200GB greiene eller partisjonering med aladdin og evolution X, er jeg interessert i det.

Lenke til kommentar
en ting til. dette med 200GB corrupt greiene. gjelder det bare på noen merke disker? eller chipper eller os? hva med å oppdatere evolution X?

Begrensninger i FatX, altså filsystemet til Xbox. No way out.

 

Det enkleste er med ftp å legge biosen i c:\bios og flashe med Evox. Ikke brenne cd eller noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...