Gå til innhold

Flashe bios på 9800 Pro kort til et X800XT?


Neon-light

Anbefalte innlegg

Lurte bare på om det er mulig og Flashe bios'en på et powercolor ATI Radeon 9800 PRO kort til et Powercolor Radeon X800XT

 

Har virkelig bruk for noe som tror det har mer ytelse...

 

Har alt brukt Power-strip for og klokke kortet mitt og begynner og bli lei reklamen

 

Har 2 stk radeon 9800 PRO det enne står i pc'en det andre har jeg fått gratis så viss det jeg har nå blir ødlagt av eventuel flashing så trenger jeg bare skjifte kort utenom og måtte innstalere haugeviss med drivere og andre ting.

 

Takker for alle svar :!: WooHoo

 

 

MVH Neon-Light

Endret av Neon-light
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du kan flaste både 9800 pro 128/256mb til ett 9800xt. Jeg har desverre 350 kjerne i mitt kort. Men jeg klokker det til 412-370 (10%). Kjører stabilt og uten artifacts med en god kjøler. Scorer 500-600 mer i 3dmark, og det er det samme resultat som de som har flashet til et xt. Det er jo bare klokkehastighetene som er forskjellen på kortene.

Lenke til kommentar
Scorer 500-600 mer i 3dmark, og det er det samme resultat som de som har flashet til et xt. Det er jo bare klokkehastighetene som er forskjellen på kortene.

 

Klokk for klokk vil en flashet r360 kjerne yte bedre enn en uflashet. (gjelder selvfølgelig også for en r350 kjerne). Grunnen til dette er at r360 egentlig er en xt-kjerne, og i denne kernen ligger det støtte for optimaliserte shaders. En xt bios på en r360 vil defor ALLTID yte bedre enn en uflashet r360.

 

mvh r.-

Lenke til kommentar
Scorer 500-600 mer i 3dmark, og det er det samme resultat som de som har flashet til et xt. Det er jo bare klokkehastighetene som er forskjellen på kortene.

 

Klokk for klokk vil en flashet r360 kjerne yte bedre enn en uflashet. (gjelder selvfølgelig også for en r350 kjerne). Grunnen til dette er at r360 egentlig er en xt-kjerne, og i denne kernen ligger det støtte for optimaliserte shaders. En xt bios på en r360 vil defor ALLTID yte bedre enn en uflashet r360.

 

mvh r.-

Kommer vel litt an på hvliket pcb den kjernen er på. Tror ikke det er så mange av dem som har XT pcb, hvis jeg ikke har slått hodet i bakken for mange ganger og mistet hukommelsen.

 

 

Jeg har enda ikke sett ett flashet kort score høyere enn ett kort som bare er klokket (utenom 3d03 da, men der er det en bug i test 2 som gjør at scoren økes).

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

@Veritas_:

Min erfaring var at produsentene sent i 2003 og i 2004 solgte PRO kort med 360 kjerne og xt pcb (særlig Sapphire). Undertegnede hadde ett av de. Mine målinger, som stemmer bra ned Vexx sine; var 3DMark03 ca 500 - 700 p. høyere enn en uflashet r360 på xt pcb. Mulig du har rett mht at det må være et xt pcb, dette kan jeg lite om.

 

Men hvis høyere score i 3D03 er en følge av en bug - da er det en annen sak - i mine målinger baserte jeg meg på 3D03. Dette med bug i 3D03 er ny kunnskap for meg; kan du dokumentere dette? (Angrer nå på at jeg ikke testet med en timedemo..)

 

En helt annen side av denne saken er at flash + tilhørende oveklokk tok livet av utallige PRO kort.

 

Fint om du kunne linke litt på dette temaet; trodde jeg kunne det meste om disse kortene :blush:

 

mvh r.

Lenke til kommentar

Ja, man lærer så lenge man ikke er senil :) Er blitt klar over forskjellen mellom kjernene. Men når jeg leser litt rundt og snakker med folk som har flashet 9800pro til XT, så hører jeg ikke om de store forskjellene mellom ett klokket kort og et flashet. Så konklusjonen min er at du kan oppnå nesten samme ytelse med et klokket og tweaket kort som med et flashet. Da blir risikoen når du flasher overflødig i forhold til ytelsen du oppnår. Hvis du ikke er som meg da, og prøver alt bare for moroskyld :D

 

konklusjonen er selfølgelig diskutabel da jeg sikkert har mye å lære på området :mrgreen:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...