Gå til innhold

ødelagt bass til logitech z-560


Anbefalte innlegg

bilde av logitech z-560

 

Tror jeg har klart å ødelegge bassen til systemet, den lager iallefall ikke en eneste lyd lenger, skikkelig irriterende..

Er ikke sikkert på hvordan det er med et sånt system siden det er et pakkesett, om det går ann å bestille en ny bass eller om hele greierne må byttes på. Jeg antar at det går ann å få seg ny bass, men hvor får man tak i det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Subben er forsterker i tillegg, og kommer null lyd ja.. Om elementet har revnet eller noe så vil det fremdeles komme lyd? Er så vanskelig å få løs det som er foran, tror ikke det er meningen at det skal gå ann..

Endret av Yndis
Lenke til kommentar

Jekla logitech har gjort det sånn at det ikke går ann å få av gitteret foran subben.. jeg aner ikke hva talespolen er for noe heller :/ Har mistanke om at det er for høy lyd som førte til at den slutta å funke(søstern lånte anlegget en dag, og etter det har ikke subben funka). Hva er det som er mest sannsynlig at har skjedd da? Med tanke på at det kommer NULL lyd fra subben.

Lenke til kommentar

Jeg tror du må skru opp hele subben og løsne elementet innenfra. Talespolen er spolen som ligger inni magneten, og er festa til membranen. Fra den går det to ledninger som av og til kan ryke (går inn til midten av elementet).

 

Jeg ville abolutt fått testa elementet. Om du får skrudd det ut kan du lett teste det ved å kople et 1.5V batteri til pluss og minus. I det du kobler det til å fra skal du få et lite "putt" og membranen skal flytte bittegranne på seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...