Gå til innhold

Ny zalman kjøler! Heftig ytelse


Geir M

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge gledet meg til å se tester av zalmans CNPS9500. Og jeg ble ikke skuffet! Den knuser sin forgjenger og er faktisk bedre enn selv gode vannkjølingsløsninger. Den er også stille!

 

Dette er kanskje et av de største gjennombruddene noen gang for aktive cpukjølere. Gleder meg til de kommer i butikken :dribble:

 

For dere som ikke gidder å lese annmeldelsen av xbit. Så kan jeg nevne at temperaturen på prescott @ 4,06 ghz var 69,5 med gamle CNPS 7700.

Med den nye (CNPS 9500) Så var temperaturen så lav som 56,6 !

 

På 4,2 ghz så klarte ikke gamlekjøleren til zalman å følge med lenger. Mens CNPS fikk et resultat på 62,5 grader med full load. Den høytytende vannkjølingen Gigabyte 3d galaxy fikk 64,7! Zalman CNPS 9500 var faktisk bedre enn vannkjølingen! Og det er ingen drittvannkjøling heller (se review!).

 

 

Review av vannkjølingen

 

Xbit labs review av CNPS 9500

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vet dere om den vill passe på et socket a hk?????

Socket A er ute. Den vil bare passe på socket 478/775/754/939

Er du sikker på det? Vurderer nemmelig selv å gå til innkjøp av denne til en socket A maskin. Ser fra sidene deres at det ikke står socket A, men tror(håper?) at vi ikke helt skal avskrive det allikevel.

Lenke til kommentar
Noen som har et anslag hvordan denne yter i forhold til en XP-120?  Ser veldig spennende ut ihvertfall :)

Det virker som den blir en del bedre enn XP-120 på samme lydnivå. Hvis man vil så kan man gå til innkjøp av ganske støyende vifter til xp-120, men hvem er det som liker støy?

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...