Gå til innhold

Overklokkingsdatabase alle cpu (post dine res.)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kjører min nye AMD 3700+ sandiego på 2,8ghz og 4xhtt, rammen kjører på 333 og 2.5-4-4-8 (4x512GEIL) som utgjør 400 med denne klokken. Har ikke stilt på volten som er på 1.4. SuperPI og Sandra går stabilt. superpi=31.875. Er dette bra for denne prosessoren?

5504652[/snapback]

Ikke verst det, fikk min opp i 3GHz se over. Vannkjøling

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarte 4,2 Ghz med Uteluft. bygd på 2 store rør som går ut i vegga på huset så jeg får fin vinter luft rett inn i pC `n nå ligger på 35 grader. Det er en P4 660 Prescott 3,6Ghz med Cooler master Hyper-X 48 kjøler

• 2 uker senere...
Skrevet

har ikke fått testet den så lenge, fikk den igår. prøvde dual CpuBurn i 4 timer og det gikk greit. vCore er enda lav 1.44, men på full load synker den til 1.42. temp er 46 på load. er ustabil over 2.8 foreløpig, vet ikke enda hvordan det står til med minnet. noe bra program å bruke her?

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

her er min daglige klokk, har hvert oppi over 3.5 men det er regnefeil hvis jeg går noe særlig høyere enn dette!

edit: kjølt med tt bigwater btw....

post-15532-1140984487_thumb.jpg

Endret av eXa
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Det har blitt vinter og fått satt inn TT Bigwater så må komme med eit oppdatert innlegg...

post-55003-1142458024_thumb.jpg

Det er med 1,55+110%= ca 1,7 men psuen min klarer vist ikkje å levere meir enn 1,65 :p

Det er ikkje stabilt by the way då må eg ned på 2,8

Begynner plutselig å bli fornøyd med cpuen :)

Endret av jon-t
Skrevet

Har et lite spørsmål ang overkloking av min P4 Prescoytt 3Ghz LGA775.

Har et Abit aa8xe HK.

på cpu-z står det at jeg kjører 14*mulitplier, å viser til en frekvens på 2,8 ghz, men i biosen går det ikke å stille på mulitpiler, men den står på 15. er det programmet som tuller, eller er det noe annet her?

Kan noen forklare meg hvordan man klokker enkelt å greit, har lest "how-to-do" guiden, å ble litt klokere der, men skjønner ikek alt.. det jeg har problemer med er PCI og PCI-E klokking, hva det er?

å FSB samt multiplier, det var vel så å si alt :p

Setter pris på den som gidder å ta seg tid til å lære en bilmekaniker data :p

Skrevet

Lekte meg lit med min Athlon Xp2400+ nå (Thorton)

fra 2.0Ghz til 2,1Ghz på stock core, dog vil den ikke gå lenger enn 142 fsb.. noen som vet hvorfor?

Minnet kjøres på 280Mhz 2-2-2-5 1T og er Twinmos PC2700 brikker. har økt spenningen fra 2,67 volt til 2,7v fordi de ikke ville boote på 2-2-2-5 på stock volt.

post-72646-1142586824_thumb.jpg

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

dette må da vere nokk til å komme på rang lista

kan gå mye høyere men etter biosflash (v7 beta til v10) til en nyere så ville ikke volten over det den er på nå.

post-66779-1144580394_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...