Gå til innhold

Er 54 grader varmt på load?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har akurat samme kort og kjører LITT i overkant av 60 på load så d er ikke mye.. du har mye gå på .. men har klokket kortet en del.. eller litt værtfal.. foresten er veldig fornøyd med kjøpet .. fikk kortet i dag.. byttet ut med 6600gt..:p nvidia suger:P neida.. skal ikke si noe stygt.. begge har sine fordeler..

Skrevet
6800Gt har da 80grader load stock med masse vifter så det er ikke noe å bekymre seg over.

På tidet å finne frem egg og bacon :dontgetit::p

54 Grader load er ikke varmt i det hele tatt, har samme temp på mitt 6800GT @ 420/1150 - VF700cu, under load :thumbup:

Skrevet

Jeg har idle-temperatur på 40-41 på mitt PowerColor X800XL Vivo PCI-E, med montert Zalman VF700-Cu. Load ligger rundt 62-65 grader, med Zalman-vifta på laveste nivå. Da er det allerede god luftsirkulasjon rundt skjermkortet (CM Stacker).

Med stock kjøler lå jeg en grad eller to over i idle, og ca 5 grader over load. Ingen store forskjeller, men mindre støynivå med Zalman.

Jeg er ganske temperaturkresen, men det er nok ingen virkelig grunn til å bekymre seg før temperaturen kryper godt over 80 grader. Da hadde jeg vært mer bekymret for varme på harddisker osv.

Skrevet
Bruker denne posten jeg til og sprørre om en ting hva er 2d og 3d mulighetene på overklokking? skal jeg justere begge to

For det beste og mest stabile resultatet, bør du klokke 2D og 3D identisk ja :)

Skrevet
6800Gt har da 80grader load stock med masse vifter så det er ikke noe å bekymre seg over.

På tidet å finne frem egg og bacon :dontgetit::p

118 grader etter et par måneder med støv. Først da er det bacon time :p

Skrevet (endret)
Jeg har et HIS X800XL 256mb med stock cooler på 49*C i load, det er også overklokket.

Det er vanvittig kaldt. Det kan risikerer å "fryse" :p

Endret av TrulZern
  • 2 uker senere...
Skrevet

Skjerkortvifta gikk fyken her en dag under 3dmark03. 140 grader!

Da snakker man grandiosa!

Men Gpuen overlevde og med en vanlig 80mm vifte som blåser opp ligger den på 70g load/ 40ide

Skrevet
Skjerkortvifta gikk fyken her en dag under 3dmark03. 140 grader!

Da snakker man grandiosa!

snakker grandis da. du var vel ganke nervøs da kanskje ;)

Trodde seriøst ikke en GPU tålte en slik varme uten å ta skade av d, så var vel mer overasket enn nervøs da jeg skrudde på dataen gjen;)

Skrevet
Jeg har et HIS X800XL 256mb med stock cooler på 49*C i load, det er også overklokket.

Oi, det var kaldt! Mitt kort ligger ca 43-44 idle! Hva er environment temp'en din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...