Gå til innhold

Innebilde med speilreflex kontra kompaktkamera?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i dag ett Fuji F10 kamera ,og si at ble litt skuffet over bilder som ble tatt inne, der det er behov for blitz. Bildene ble forsåvidt lyse nok ,men jeg syntes at det ble litt for kornete/unaturlig bilde ved auto instilling/Iso800, dette ble bra da jeg satte innstillingene til Iso 400 ,men da ble også bilde noe mørkt.

Det kan godt hende at dette er av de beste kompaktkameraene når det gjelder innebilder ,men mitt 6 år gamle Olympus z3030 tar bedre innenbilder en dette fuji kameraet ,nå skal det da nevnes at Olympus kameraet er langt større en fuji kameraet.

 

Hvordan er det med speilreflekskameraene i forhold til mindre digital kameraer

jeg tar selv mange inne bilder ,og syntes ikke kameratester generelt fokuserer så mye på dette med bilder med svak belysning ,nå går vi høst og vinter i møte og mange av bildene blir tatt under svake lysforhold.

hvor stor forskjel er det på blitz som er på kameraet i forhold til ektern blitz?

 

Jeg har inntrykk av at nye kameraer generelt med høy oppløsning tar gode bilder generelt dersom lysforholdene er gode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor stor forskjel er det på blitz som er på kameraet i forhold til ektern blitz?

Enorm forskjell; de innebygde blitzene i speilrefleks er vel kanskje bedre enn mange av blitzene i kompaktkameraer, men alikvel ikke i nærheten av den lysstyrken man får med en ekstern blitz.

Hvordan vil da en eksterblitz være egnet til digitale kompaktkameraer som eks

Metz 28 CS-2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...