Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøre prog. fra en annen pc. Har fast IP


Anbefalte innlegg

Hei.

Hvordan kan jeg sette opp dette enklest mulig? Har som nevnt fast ip fra det kontoret jeg skal kjøre programmet fra. Selve programmet ligger på en ekstern harddisk som er tilkoblet direkte på nettverket der. Denne har selvsagt egen ip på dette nettverket.

 

Setter umåtelig pris på svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Tusen takk for svar.

 

Ikke sjekket dette men om det ikke går, blir jeg nødt til å forkaste hele greia. Prøver å legge til nytt nettverksområde på xxx.xxx.xxx.xxx (den faste ip) / 192.168.xx.xxxx (lokal på på denne disken men fungerer dårlig (Ikke le.. :tease: )

Lenke til kommentar

Du utrykker deg ikke helt klart.

 

Skal du kjøre programmet FRA en annen pc, men PÅ din egen som du sitter på?

I så fall er det vel bare å kopiere det over til din egen pc først, hvis det ikke lar seg kjøre over nettet.

 

Eller skal programmet STARTES fra din pc, men kjøre PÅ den andre?

Da er det vel enklest å fjernstyre den andre pc'en med f.eks. remote desktop, og starte programmet slik.

 

Eller?

Lenke til kommentar

Beklager formuleringen.. Programmet er et databaseprogram (gammelt) over kunder for butikken her. Dette kjøres idag uten problemer fra to forskjellige maskiner på kontoret i Kristiansand. Vil kjøre dette fra Oslo-kontoret her jeg sitter nå. Kundeinfo osv.. Derfor må programmet kjøres i Krs, og fra Oslo. Takker igjen for svar.

 

Også tenkt på type Remote desktop opplegg men er det ikke en enkel måte å gjøre dette på da jeg har fast ip på krs.kontoret? På maskinene der har jeg kun laget en snarvei til programfilen på den nevnte berømmelige harddisken. Kan jeg ikke gjøre dette herfra også på ett sett? type: "WAN-IP/LAN-IP/Programfil.exe"-greier?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...