Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

normalt opne porter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg leier en hybel med mange leiligheter i og det står en ruter en plass. men jeg skulle ha brukt en port til dc++. hvilke porter er normalt åpne i en vanlig ruter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmm .. det er ikke helt sat.. i min Belkin ruter var det noen åpne porter på default.. riktignok var dete 80, 23, og 21... men om det ikke kjøres noen ftp trafikk på 23 og 21.. så kan du vel bruke de 2? :)

PS : husk og steng av windows ftp fila (ALG.EXE) før du eventuelt kjører noe på 21 og 23, ellers blir det konflikt :)

Mvh Sweet™

jo ps2 : eventuelt kan du bruke en portscanner? :thumbup:

Skrevet

Det hjelper vel uansett ikke at porten er åpen i brannmuren, hvis du alikevel må sette opp portforwarding. Regner med at det er det du vill.. bli active i DC...

Skrevet

Ja jeg vill bli aktiv i dc, huseier vet ikke noe om data og jeg fikk ikke lov til og røre ruteren. men kan jeg ikke kjøre dc på samme port som internett. trodde det var port 81 til vanlig.eller må jeg kutte ut hele dc dette året?

Skrevet
Ja jeg vill bli aktiv i dc, huseier vet ikke noe om data og jeg fikk ikke lov til og røre ruteren. men kan jeg ikke kjøre dc på samme port som internett. trodde det var port 81 til vanlig.eller må jeg kutte ut hele dc dette året?

Du MÅ enten forwarde en/flere port(er) til din IP, eller finne en IP med en port som allerede er forwardet til.

Med andre ord, får du ikke tilgang til routeren, er du screwd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...