Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telnet på brutterns PC


Anbefalte innlegg

Kunne godt tenkte meg å kunne fjernstyre min brors PC.. har gått manuelt inn på PCen hans, og lagt til "Trusted Zone, IP Range" på ZA-brannmuren hans, slik at jeg er trusted. Så har jeg gått inn i administrasjon/tjenester/telnet og startet tjenesten. har sjekket at brannmuren er skrudd av for trusted, men har uansett lagt til telnet i program listen og godkjent det..

 

når jeg går inn på min data, godkjenner han i min brannmur, legger til telnet og godkjenner access til telnet fra pcn min og connecter fra telnet client med "o maskinnavn", står det bare "Ingen tilgang".. noe jeg må gjøre i windows brannmur eller no i tillegg for at det skal virke eller? begge har WinXP Pro SP2..

 

når jeg prøver på remote shutdown skjer det samme; "Ingen tilgang", mens derimot "ping" funker etter å ha godkjent dette i routeren..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telnet vil i så fall bare gi tilgang til en kommandolinje, ala DOS. Bedre er det jo å starte Remote Desktop i XP eller nyere om det er det han har på sin maskin. Da kan man jo bruke maskinen som om man satt på den, nesten iallfall. Ulempen er jo at man logger av den som sitter på maskinen.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

RealVNC logger på pcn i realtime, mens en annen klient kan være på. Du styrer da _alt_ på pcn, slik at hvis en sitter foran skjermen på pcn du styrer, ser han du beveger musa osv. Fordelen med RealVNC i forhold til Remote Desktop Connection er at den ikke logger av klienten.

Lenke til kommentar

ja vet om VNC, men selv den nabben av en pcbruker skjønner et ikon i tray som skifter farge når det begynner å skje rare ting og skifter tilbake når de rare tingene er ferdig :p

 

jeg klarer å gjøre en del fra kommandolinjen hans.. :p

 

edit:

 

hmm

c:
cd windows
cd system32
shutdown -s -t 0

 

eller

 

c:
cd programfiler
cd internet explorer
iexplore www.stfd.net

 

køddet sykelig mye med telnet på skolen i fjor.. en kamerat brukte siste koden mens han fjernstyrte PCn i auditoriet.. vi hørte lyden av penis/lamaens lyd gjennom 3 vegger:p

Endret av lathorv
Lenke til kommentar

Et alternativ til RealVNC er TightVNCTightVNC. Jeg har brukt denne en god stund, særlig til å administrere min headless (uten skjerm, tastatur og mus) Linux-server. Men den fungerer også ypperlig til remote control av XP. Bygger på samme grunnlag som RealVNC, men har bedre funksjonalitet enn i gratisversjonen enn RealVNC.

 

Er uansett mye bedre enn Windows XP sin Remote Desktop Control. Sitter faktisk å skriver dette via TightVNC.

Lenke til kommentar
ok.. tusen takk for hjelpen hittil, men kan noen hjelpe meg med spm fra første post? skjønner ikke hva som er galt...

Prøv å logg på med ip-adresse i stedet for maskinnavn. Sitter dere på samme subnettet skal det være mulig. F.eks. samme lokalnettet.

 

Sitter dere på ulike subnett, må man trolig gjøre noen innstillinger i routere etc.

Lenke til kommentar
ok.. tusen takk for hjelpen hittil, men kan noen hjelpe meg med spm fra første post? skjønner ikke hva som er galt...

Prøv å logg på med ip-adresse i stedet for maskinnavn. Sitter dere på samme subnettet skal det være mulig. F.eks. samme lokalnettet.

 

Sitter dere på ulike subnett, må man trolig gjøre noen innstillinger i routere etc.

har prøvd:(

 

finnes det noen sperre i forbindelse med SP1 eller SP2 evt windows brannmuren?

Lenke til kommentar
ok.. tusen takk for hjelpen hittil, men kan noen hjelpe meg med spm fra første post? skjønner ikke hva som er galt...

Prøv å logg på med ip-adresse i stedet for maskinnavn. Sitter dere på samme subnettet skal det være mulig. F.eks. samme lokalnettet.

 

Sitter dere på ulike subnett, må man trolig gjøre noen innstillinger i routere etc.

har prøvd:(

 

finnes det noen sperre i forbindelse med SP1 eller SP2 evt windows brannmuren?

Ikke som jeg vet, men du kan prøve med å deaktivere Windows brannmuren midlertidig.

Lenke til kommentar
Det er godt å se at de sikkerhets-sperrer som windows har for å holde snushaner som deg ute, faktisk fungerer!

 

EDIT: Og det selv om du faktisk har fysisk tilgang til PC'en hans! LOL :D

det er snakk om at jeg har åpnet opp alt av sikkerhet for at dette programmet som følger med windows som en mulighet til å fjernstyre oppgavelinjen skal virke:P

 

absurd..

Lenke til kommentar
ja vet om VNC, men selv den nabben av en pcbruker skjønner et ikon i tray som skifter farge når det begynner å skje rare ting og skifter tilbake når de rare tingene er ferdig :p

 

jeg klarer å gjøre en del fra kommandolinjen hans.. :p

 

edit:

 

hmm

c:
cd windows
cd system32
shutdown -s -t 0

 

eller

 

c:
cd programfiler
cd internet explorer
iexplore www.stfd.net

 

køddet sykelig mye med telnet på skolen i fjor.. en kamerat brukte siste koden mens han fjernstyrte PCn i auditoriet.. vi hørte lyden av penis/lamaens lyd gjennom 3 vegger:p

Ut ifra dette innlegget ditt, er det tydelig at han ikke skal vite om at du er inn på PC'en hans.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...