Gå til innhold

Ultraportabel PC - ca 12000 kr


boss3

Anbefalte innlegg

heisann.

 

ser etter en pc i 11000/12000 kroners klassen.

 

jeg er opptatt av at den har bra med minne, grei cpu og lav vekt!!

 

har kikket litt rundt på forumet, men ikke sett noe særlig til disse pcene, noen som kan anbefale den ene overfor den andre, evt komme med andre forslag??

 

Netshop

--og da oppgradere til:

--2 x 512 kingston ram

-- 1.8 cpu

--og uten OS

 

PSData

fordelene jeg ser ved å kjøpe asus er:

--lav vekt

--bedre batteri kapasitet

 

 

på forhånd thanks :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Har selv vært bortpå Asus sin, og batterilevetiden er ganske dårlig, neppe mer enn to timer i beste fall.

 

Netshop sin blir vel neppe en ultraportabel, den blir ganske tung med de alternativene du har valgt.

 

Ellers så er det en ganske umulig kombinasjon av ønsker; grei cpu, bra med minne og lav vekt. Du klarer ikke alle tre -okke som.

 

 

Jeg ville dessuten vurdert en uten optiske drev. For det første suger de noe enormt med strøm og de veier litt. Uten drev ville jeg anbefalt Dell X1som er en tweaket Samsung Q30 -den er relativt lett 1.19kg og har greie spesifikasjoner. Den får visst jevnt over gode omtaler over alt og koster vel rundt 12000. (12332)

 

Eller Panasonic R4da; 999g og rundt syv timer real life batteritid. :love: Men litt dyrere...

 

Edit: Linket til X1

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Komplett Notebook S260. Fikk ganske bra kritikk av Hardware.no

Hvis trådstarter skriver lav vekt med to utropstegn og strek under så er denne helt miss med sine 1,8 kg.

Hva han oppfatter som lav vekt er opp til han å bestemme. Jeg gir han bare et forslag.

...og jeg gjør han bare oppmerksom på at den er blytung :D

Lenke til kommentar

Jeg har selv nå Asus W5A og må si jeg aldri har vært så fornøyd med et kjøp noen gang, for det første skjiller den seg helt ut designmessig, og har veldig bra specs, (Centrino 770 512 mb ram dvd mulit brenner widescreen 12,1 1280x800 grei spillytelse, webcam ++) jeg vil absolutt tro det er det beste kjøpet du kan gjøre, men ligger kanskje noe over din prisklasse...

Endret av Woilef
Lenke til kommentar
Komplett Notebook S260. Fikk ganske bra kritikk av Hardware.no

:yes::thumbup:

 

Synes iallefall selv den var ganske lett, men som en annen sa kommer det an på hva trådstarter ser på som lett. Ang optisk stasjon, synd ikke s260 kommer med en "dummy" / "travelers bay" plastramme for å bruke i stasjonsbrønnen slik Asus w5a (tror jeg det var) kommer med. Det kunne nok få vekten ned litt.

Lenke til kommentar
Komplett Notebook S260. Fikk ganske bra kritikk av Hardware.no

Hvis trådstarter skriver lav vekt med to utropstegn og strek under så er denne helt miss med sine 1,8 kg.

Idiot.

 

Netshop-maskinen veier også 1,8 kg, da dette er den samme maskinen som Tundra 1551 hos PS Data.

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=108120&mlevel=090400

 

 

Så, iogmed at trådstarter har med en maskin på 1,8 kg blandt sine alternativer så kan da det umulig være for tungt for han.

 

*Edit: Noen andre var vel inne på litt av det samme oppi her..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Blytung? HAHAHA! Har du forresten sett den AOpen maskinen han linker til? Den veier 1.9kg. Han syns tydeligvis ikke at den er tung, og da er vel ikke 1.8kg blytung?

Han spør jo om råd da, og det står vel ikke noe sted på Netshop sine sider hvor mye den skrangelkassa der veier? Antar at han lurer på det også, men det får du nesten spørre trådstarter om...

 

1.9 kg = lav vekt? tja...

1.9kg = lav vekt!! :nei:

Lenke til kommentar
Blytung? HAHAHA! Har du forresten sett den AOpen maskinen han linker til? Den veier 1.9kg. Han syns tydeligvis ikke at den er tung, og da er vel ikke 1.8kg blytung?

Han spør jo om råd da, og det står vel ikke noe sted på Netshop sine sider hvor mye den skrangelkassa der veier? Antar at han lurer på det også, men det får du nesten spørre trådstarter om...

 

1.9 kg = lav vekt? tja...

1.9kg = lav vekt!! :nei:

Det stemmer. Han spør om råd, men han har ikke bedt noen om å trekke konklusjoner for hva han synes er tungt eller ikke. Det klarer han fint selv.

Lenke til kommentar

Syns du skal roe deg ned. Jeg tror nok at han visste at den veide 1.8kg FØR vi eller DU nevnte noe om det. Det står faktisk også hvor mye den veier på netshops sider, bruk øya så ser du åssen du skal finne det ut. Og hva vet du om det er skranglekasse? Har du prøvd den såkalte skranglekassen? Dell bruker faktisk den "skranglekassen". Har du hørt om Dell 700m? Det er så å si samme maskin.

Lenke til kommentar

for å avslutte bråket her :p

 

ser på lav vekt!! som rundt 1,5 og maksimum opp til 2 kg. Den jeg har nå veier 3.5, så under 2 kg er lav nok vekt for meg ;)

 

Har selv vært bortpå Asus sin, og batterilevetiden er ganske dårlig, neppe mer enn to timer i beste fall.

 

Står på PSData siden at denne pcen har opp til 5.5 timer batteri levetid, så 2 timer i beste fall er vel litt overdrevet kanskje?? :dontgetit:

 

men en annen sak med psdata pcen; har den eksternt batteri? I så fall, hvordan fungerer dette i praksis??

 

skal nok vurdere W5A og NX1 også, må bare være sikker på at pengene strekker til :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Oppnådde rundt to timer på denne selv, mulig du klarer en del mer, men vær oppmerksom på at interne drev sluker strøm. Dessuten er mange produsenter meeeget generøse når de anslår batterilevetiden.

 

Ikke helt sikker på hva du mener med eksternt batteri, men vær obs på at mange strømforsyninger er jævlig tunge og klumpete. Dell har en liten snerten en, mens den jeg fikk med Asus sin veide inn på 900 gram.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Syns du skal roe deg ned. Jeg tror nok at han visste at den veide 1.8kg FØR vi eller DU nevnte noe om det. Det står faktisk også hvor mye den veier på netshops sider, bruk øya så ser du åssen du skal finne det ut. Og hva vet du om det er skranglekasse? Har du prøvd den såkalte skranglekassen? Dell bruker faktisk den "skranglekassen". Har du hørt om Dell 700m? Det er så å si samme maskin.

Har vært borti Aopen sine egenbyggede fra Netshop og det er mulig at delene er bra nok, men Netshop hadde definitivt slurvet med sammensettingen. Den var alt annet enn solid iallefall!

Lenke til kommentar

jo mer og mer jeg ser på disse pcene blir jeg mer og mer usikker.

 

noen av de har de rette specsene mens de da f.eks. har dårlig batteri el ganske høy vekt :p

 

sitter å ser på S260 fra komplett;

-1,86 ghz

-2x512 ram

-60gb harddisk

-ekstra batteri

ca 12300

 

det er jo en ok pris...så i testen at batteritiden med det ekstra batteriet var ca 4,5t

hvordan blir vekten da? med ekstra batteri; anyone ??

 

tror nok kanskje at w5a og x1 kan bli i dyreste laget men :whistle:

 

føler jeg får mer ut av s260'n :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Et slikt ekstra batteri veier 480 gram.

 

Du får helt klart mer for pengene med Komplett sitt alternativ. X1 er for de som MÅ ha det letteste/peneste, og er mye svakere enn s260en. Det samme gjelder til en viss grad for Asusen, men denne ville jeg ikke kjøpt om igjen selv, bla pga for dårlig batterilevetid.

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...