Gå til innhold

Gigabit-netverket @ TG06: Ny viktig info!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da lå du også i listen :)

 

 

__________________________________

 

 

Kom til å tenke på at vi i oslo-området, kanskje skulle ha tatt en tur til oslo sånn som vi gjorde i fjord/år etter jul elns. Da hadde vi det egentlig ganske koselig.. Var på megazone, datakjeden og mac d.

 

Er dette noe folket ønsker eller?

Lenke til kommentar

vil bare si dem som trur "wlans venner" brukte samme tp kabeler som tg ,så er det helt feil.

 

Wlan er på 100% egent kabel net(tp'er,switcher,firewall,dhcp,dns,osv..) vi har bare up-link, men ikke til noe bor rad.

Vi veit ennå ikke om wlans-venner skal/får lov og reise til tg, eller hva up-link vi får i år, i fjord hadde jeg bare 3dager på og fixse ALT.

 

Grunn til wlan ikke funka altfor bra var at vi lagde det for 80-100stk(ikke 800stk som faktisk det blei) , vi skule bare bevise at det gikk og få link til wlan, siden andre hadde prøvd og ikke fått noe link. mer info sjekke tg forumet her

 

Total nede tiden på wlan net var 3ganger på 30-40min, første gang når dem fixsa på hoved-routern(mot inet), andre gangen bytta den hoved switch'en, og siste gangen , ja da døde switchen vi sto plugga i.

wlans venner har faktisk laveste priorit hoss tech crew, men så er det eneste up-linken tg har ansvar for så :=)

 

hvis folk lurer på litt stats på wlan så ligger det på : mrtg over wlan her men er noen feil, men nesten rett

bwt: jeg testa speed til dinside.no og fikk 90mbit up-load og 80mbit download når jeg testa flere ganger under party :=) det er på en p2-300mhz, ikke over wlan da.

hvis du vil vite enda mer info sjekk ut linken til min webside her

Endret av ranvik
Lenke til kommentar
Noen spørsmål;

 

I først-post så skrev du max-pris 80kr/port.

Har dette sunket eller vil det ligge på denne prisen?

Og er det noen som har sponset med switch slik at det blir gratis?

Og jeg begynte å tvile litt, det er 1000mb nettverkslinje vi får hver?

 

Scotty

5357260[/snapback]

 

Greia med Gbitrekka er det det at vi kobler oss til 2 fysisk adskillte nettverk. Det ene er bordswitchene (som crew fikser), mens det andre er en gigabit swithc som vi på gbitrekka bruker ene og alene. Da får man en Gbit port, og en 100mbit port. 100mbit'en er da til å kommunisere med resten av skipet, og verden via internett, mens gbiten er bare til den ene switchen.

 

Klart?

Lenke til kommentar
Greia med Gbitrekka er det det at vi kobler oss til 2 fysisk adskillte nettverk. Det ene er bordswitchene (som crew fikser), mens det andre er en gigabit swithc som vi på gbitrekka bruker ene og alene. Da får man en Gbit port, og en 100mbit port. 100mbit'en er da til å kommunisere med resten av skipet, og verden via internett, mens gbiten er bare til den ene switchen.

 

Klart?

5357354[/snapback]

 

Yes(/nja) :)

 

Så vi får 100mb til "internetten" og 1gbit mellom oss som er koblet til?

Lenke til kommentar
Noen spørsmål;

 

I først-post så skrev du max-pris 80kr/port.

Har dette sunket eller vil det ligge på denne prisen?

Og er det noen som har sponset med switch slik at det blir gratis?

Og jeg begynte å tvile litt, det er 1000mb nettverkslinje vi får hver?

 

Scotty

5357260[/snapback]

 

 

80kr.. blir nesten garrantert mindre..

 

SoftChIP har sagt han kan skaffe oss en 24p. switch. (så da blir det 3000/48=62,5)

 

Nå uti januar en gang skal jeg sende mail til noen netbutikker å høre om noen er villige til å låne bort en switch, får vi det, blir det gratis :)

 

 

vi på gbit-netverket vil komme til å ha internet når tg-nettet ikke er oppe da vi får internet fra wlanets venner.

 

Så lenge enten dems netverk er oppe eller tg-nettet er oppe, vil vi ha nett uansett :)

Endret av danielsn
Lenke til kommentar
Noen spørsmål;

 

I først-post så skrev du max-pris 80kr/port.

Har dette sunket eller vil det ligge på denne prisen?

Og er det noen som har sponset med switch slik at det blir gratis?

Og jeg begynte å tvile litt, det er 1000mb nettverkslinje vi får hver?

 

Scotty

5357260[/snapback]

 

 

80kr.. blir nesten garrantert mindre..

 

SoftChIP har sagt han kan skaffe oss en 24p. switch. (så da blir det 3000/48=62,5)

 

Nå uti januar en gang skal jeg sende mail til noen netbutikker å høre om noen er villige til å låne bort en switch, får vi det, blir det gratis :)

 

 

vi på gbit-netverket vil komme til å ha internet når tg-nettet ikke er oppe da vi får internet fra wlanets venner.

 

Så lenge enten dems netverk er oppe eller tg-nettet er oppe, vil vi ha nett uansett :)

5359021[/snapback]

 

Skal vi ha 2 switcher med 24 porter på hver, burde vi garantert ha større båndbredde enn 1gbit mellom de.. Så vi får håpe de har et par porter med 2gbps fiber uplink! :)

Lenke til kommentar
Skal vi ha 2 switcher med 24 porter på hver, burde vi garantert ha større båndbredde enn 1gbit mellom de.. Så vi får håpe de har et par porter med 2gbps fiber uplink! :)

5359045[/snapback]

Har tenkt på dette jeg også, derfor lurer jeg på om vi skal la det stå igjen 2-3 ledige porter på hver svitsj å bruke de til å koble dem sammen. Så får vi litt fart på sakene der ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...