Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Slettet+987123897

Blueescreen ved oppstart av Windows 2000 PRO

Recommended Posts

Guest Slettet+987123897

Ja, jeg vet det har vert tråder om det før, men de hjalp meg ikke stort.

Det var i dag tidlig kl 3 om ''morningen'', jeg hadde komt hjem fra 2 uker ferie, jeg savnet WoW og hadde tenkt å døgne. Hva kommer jeg hjem til? Et hjem med en data som det lyser BLUESCREEN mot meg :cry: , men nok om det. Dette kom opp på skjermen: (engelsk versjon)

 

--------------------

*** STOP: 0x0000007B (0x8184CB10,0xC0000032,0x00000000,0x00000000)

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

 

If this is the first time you`ve seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

 

Check for viruses on your computer. Remove any newly installed hard drives or hard drive controllers. Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated.

Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer.

 

Refer to your Getting Started manual for more information on trougleshooting Stop errors.

---------------------

 

Det må også nevnes at jeg kan trykke F8 for å komme meg til menyen, men ingen av booting optionene funker.

Information om PC'en:

Merke:HP

Vare: Pavilion 7975

Prossesor: Intel Pentium 4, 2,0ghz

Minne: 256 mb SDRAM

Harddisk: 80gb Ultra DMA harddisk

Grafikkort: NVIDIA Geforce 3 Ti 200, 64 mb.

Annet: PC'en har fungert stort sett fint. Endel trøbbel med den tidligere windowsen (Millenium Edition), men etter jeg skiftet til 2000 PRO har alt gått strøken frem til nå.

Hva skal jeg gjøre?

 

Ver snill å hjelpe. På forhånd takk.

Mvh Vimsi

 

Edit: Om noen lurer på det, jeg sitter på min fars bærbare.

Edited by Slettet+987123897

Share this post


Link to post
Guest Slettet+987123897

Takk. Jeg skal se på det i morgen. Skal da også ringe servicetlf.

Share this post


Link to post
Guest Slettet+987123897

Årsaken er trolig harddisk krasj. Sendt den til reperasjon. Da trenger jeg ikke mer hjelp her. Takk.

Share this post


Link to post

du hadde ikke trengt å ringe ServiceTelefon for å finne ut at det var en harddisk krasj. BootDevice har i de fleste tilfeller noe med disken å gjøre. Speiselt slike meldinger.

 

PS: ikke la pc`en være på når man er på ferie.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...