Gå til innhold

Ny stillegående "alt-i-et" pc til max 14.000,-


Anbefalte innlegg

Trenger noen gode råd og tips om valg av ny pc, har lest og spurt onkel google i en ukers tid nå - tiden har kommet for bruk av forum, regner med at folk her har milevis med mer peiling enn meg.

 

 

Har i det siste havnet på et par tre alternativer:

 

Ferdig pc HP Pavilion t880.no - denne har det meste og jeg får den for 13.750,- Havner rett på budsjett, men har veldig liten erfaring med HP.

 

Kort spekk:

●Intel® Pentium® 4-prosessor 560 med

Hyperthreading-teknologi

● 2 GB DDR-SDRAM

● 400 GB Serial ATA-harddisk (7200rpm)

● NVIDIA® GeForce™ 6800

256 MB grafikkminne

● DVD-stasjon 16x maks.

● DVD-opptaker to-lags ±R/ ±RW 16x maks med

støtte for LightScribe-teknologi

● 10/100BT nettverksgrensesnitt

● IEEE 1394 Firewire®-grensesnitt

● 9-i-1 minnekortleser

● TV- og FM radio-tunerkort med fjernkontroll

● Trådløst 802.11b/g med programvaretilgangspunkt

● Creative Sound Blaster® Audigy® 2 ZS 7.1

 

lang spekk: http://h20195.www2.hp.com/search/pdf/090017ad82073226.pdf

 

Har ellers vurdert HW.no's "spilleren" anbefaling som virker helt kurrant, men jeg aner ik8ke hvor oppdatert denne sammensetningen er. Trenger heller ikke noe LAN PC.

 

Den siste som har dukket opp er Komplett sin Gamer a20 http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10123 - ser også bra ut, men har som sagt null peil på om dette er bra eller ikke.

Merk: se tre poster ned for konkret sammensetning av Gamer A20, som jeg nå heller mot

 

PC'en skal brukes til det meste, ikke først og fremst spill - men når jeg skal spille, så vil jeg gjerne at det skal funke også. Trenger ikke skjerm

 

Setter pris på alt av tilbakemeldinger.

 

g.

Endret av gabs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gameren er et klart bedre valg en HP pcn..

Hvis du trenger tv-tuner, trådløst nettervkskort osv så handler du bare det, uten å måtte være redd for å gå over budsjettet.

 

Gameren har en bedre cpu til spill, et VELDIG bra skjermkort som garantert vil tilfredstille deg under spilling.

Eneste negative med Gameren, er at den bruker 2x512 mb ram :( Jeg ville heller ønsket 1x1024 brikke, slik at man slipper 2x512 og 1x1024 eller 4x512 ved en evt oppgradering..

Ellers en veldig fremtidsrettet pc, med mulighet for SLI, et godt hovedkort, en kraftig strømmforsyning.. i det hele tatt en veldig bra pc.

 

Jeg ville valgt Gameren uten å nøle, og bare handle ved siden av det som den ikke har, men som du mener du trenger (Trådløst nettverkskort, TV-kort, Lydkort etc) ..

 

.Kristian

Lenke til kommentar
Gameren er et klart bedre valg en HP pcn..

Hvis du trenger tv-tuner, trådløst nettervkskort osv så handler du bare det, uten å måtte være redd for å gå over budsjettet.

 

Gameren har en bedre cpu til spill, et VELDIG bra skjermkort som garantert vil tilfredstille deg under spilling.

Eneste negative med Gameren, er at den bruker 2x512 mb ram :( Jeg ville heller ønsket 1x1024 brikke, slik at man slipper 2x512 og 1x1024 eller 4x512 ved en evt oppgradering..

Ellers en veldig fremtidsrettet pc, med mulighet for SLI, et godt hovedkort, en kraftig strømmforsyning.. i det hele tatt en veldig bra pc.

 

Jeg ville valgt Gameren uten å nøle, og bare handle ved siden av det som den ikke har, men som du mener du trenger (Trådløst nettverkskort, TV-kort, Lydkort etc) ..

 

.Kristian

hjertelig takk for tilbakemelding. Du bekrefter vell egentlig magefølelsen. Trenger ikke trådløst, tv-tuner, XP Home, osv. Så med HP'en blir jeg vell å betale for en masse jeg ikke behøver. Lightscribe hørtes tøft ut da.

 

Tror jeg blir å gå for en oppgradert version av den Gamer pc'en hva tror dere om dette oppsettet:

.Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Sølv Aluminium (Uten Strømforsyning)

.Tagan Strømforsyning ATX 580W 2force TG580-U22, Dual Fan, 2XPCI-E, 20/24pin

.MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI, ATX Socket-939,4xSATA2,GbLAN,Firew,PCI-Ex16

.AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

.TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

.Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo"

.eMagic USB2 multikortleser 3.5" sort , for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD

.Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

.NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

+ periferi

Sum KR. 12.996,- inkl. mva

 

Det som fraviker fra standarden er da RAM, DISK, DVDRW og Kortleser.

Noen punkter jeg er usikker på:

.Er kabinettet av ok kvalitet, kjenner ikke til det.

.Bør jeg velge ASUS hovedbord fremfor MSI ? (når jeg drev med bygging var MSI det billigste vi fikk tak i - vet ikke om dette har endret seg i det siste)

.AMD - hvordan funker de når vi ikke snakker spill - har bare hatt Intel.

 

Hva tror du om den ?

Lenke til kommentar

- Kabinettet er helt greit det.. Cooler Master lager bra produkter, mener jeg da :thumbup:

- MSI kortet er et ypperlig kort det og, og jeg ser ikke noe grunn til å ikke velge det.. Er SLI Premium en "oppgradert" versjon av K8N Diamond? Isåfall regner jeg med at kortet har de samme gode egenskapene som Diamond kortet. Og MSI er forresten ikke lenger "det billigste".. Dem har da billige kort, men dem henger med i svingene dem og når det gjelder de "bedre" kortene..

- For meg så fungerer AMD veldig godt til alt.. Men om du driver litt mer profesjonell videorendering, multitasking osv, vil INTEL klare å gjøre jobben bedre.. Men da mister du også litt ytelse i spill.. Så om du er som meg, og kun lager litt video osv for morro skyld når du ikke spiller, gir AMD mest "bang for the bucks" :thumbup:

- En liten ting, velg heller Corsair sin Value ram! Jeg mener den holder en litt høyere kvalitet, og gir ekstremt mye for pengene, men ikke missforstå.. Twinmos klarer jobben den og, men jeg ville allikavel gått for corsair sin ram :cool:

 

.Kristian

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

enig selv, går for Wave Master - Leste et en test av begge for å sammenligne, begge bra - men wave master best.. Går også for Corsair ram, og begynner å få tillit til AMD. Vil i all sannsynlighet jobbe mer med multitasking enn med spill - men regner med det skal gå fint.

 

takk igjen for all feedback.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg, jeg går for en konfigurert Gamer A20:

  • Cooler Master Wave Master Kabinett Sort Aluminium
  • Tagan Strømforsyning ATX 580W 2force TG580-U22, Dual Fan, 2XPCI-E, 20/24pi
  • MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI, ATX Socket-939,4xSATA2,GbLAN,Firew,PCI-Ex16
  • AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte
  • Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB
  • XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz
  • eMagic USB2 multikortleser 3.5" sort , for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD
  • Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ
  • NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)
  • Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern
  • Keytronic Multimedia Tastatur, Sort/Sølv, PS/2
  • Cyber Acoustics 2100 Stereo Desktop Høyttalere, Sort, 24 Watts

Pris: rett i underkant av 14.000,-

 

I tillegg blir jeg også å kjøpe:

  • Logitech MX518 Optical Mouse, USB, PS/2
  • Qpad Gamer LowSense musematte, XXXL, 405x285x4mm
  • Qpad Glidz - Teflonskates for mus. 2 striper av 110x15mm.

Noen som ser noe som skurrer - eller burde vært anderledes?

 

g.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...