Gå til innhold

Film: WIP Kortfilm: Domino


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veeeel. Om du seier eksposure = båe blender + shutter speed så er det noko

som skurrer. Eg kan setje exposure heilt open, for å så køyre shutter speed

heilt ned - då må jo det tvinge blendaren opp...

 

Velvel. Eg likar ikkje bilete med høg shutter likevel, bevegelsane blir for

skarpe... : ))) Må nok heller køyre på med ND-filter!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Lenge siden jeg har oppdatert her nå, men filmen nærmer seg i alle fall ferdig. I dag har jeg og lydredigeren min sitti på skolen og jobbet med lyden til filmen i klasserommet vårt (som har et rimelig bra surround-anlegg). Så nå er forhåpentligvis lyden enda litt bedre...

 

Her kommer noen korte utdrag av melodiene som brukes (alle spilt inn av "oss"):

 

Marche from "The Love for Three Oranges"

Serge Prokofieff, Op. 33

 

Hovedtema: Gammal fäbodpsalm från dalarna

Oskar Lindberg

Solist: Torun (Fløyte)

 

Hovedtema: Gammal fäbodpsalm från dalarna

Oskar Lindberg

Solist: Thomas Borger (Saksofon)

 

I tillegg vil det forhåpentligvis bli spilt inn en melodi til i løpet av uken. Ei klasseveninne tar seg av cover og plakat, og rett over jul vil såvel DVD og CD være tilgjengelig til en billig penge...

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Når kommer den ferdige filmen? Kommer du til å legge den ut, eller bare selge den?

 

Traileren viser i hvert fall bra bilder og bra komposisjoner. Egentlig litt vanskelig å oppfatte hva handlingen er i filmen. Jeg leste litt mer om filmen på hjemmesiden din og traileren gir ikke noe hint om det dramatiske som skal utvikle seg i filmen.

 

Synes også det er litt vanskelig å oppfatte hva lyden over klippene der jenta løper skal dreie seg om. Dørslenging kan (etter å ha lest manuset) representere en dramatisk greie, men det er umulig å oppfatte hva dette skal være (jeg skjønner at man ikke skal avsløre dette heller, men før jeg leste mer om filmen var de lydene fåfengt for meg).

 

Har også nå sett noen av dine tidligere filmer og merker meg at du bruker mye lyd. Pass på så musikken ikke overdøver dialogen. Jeg mistet ett ord ("domino"?) av mora i traileren og deler av ordene når jenta løper.

 

Traileren gir mer inntrykk av ei inneslutta jente med (alvorlige) fritidsproblemer, fremfor dramatikk i familien.

Endret av Glenn'ern
Lenke til kommentar

Låner du kamera og mikrofoner, eller eier du dem?

 

Traileren hadde ganske vakkert bilde og bra lyd, syns jeg (noe som ikke er så vanlig for amatørfilmer à la nullbudsjett).

 

Hvor får du tak i de voksne skuespillerne?

 

Til hvem sendte du manuset i forkant?

 

Gleder meg til ferdig resultat.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...