Gå til innhold

Prisvurdering: Brukt 2.4ghz P4 PC


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer å kjøpe meg laptop, og vil da gjerne selge min brukte stasjonære PC. Jeg har vært svært nøye med å kun sette sammen komponenter som A) Fungerer bra sammen og B) Har vunnet tester/kommet ut godt i tester.

Maskina er -dønn- stabil, har ikke sviktet meg en eneste gang. Ingen komponenter i maskinen har blitt overklokket i sin livstid.

 

Hva tror dere den er verdt? Under er spesifikasjoner.

 

- Pentium4 2,4ghz (533FSB) CPU

- 2xTwinMOS 533MHZ 512MB minnemoduler

- 1x73GB Raptor

- 1x200GB Seagate 7200.7

- Samsung 52x CD-RW brenner

- Samsung DVD-rom

- Radeon 9800 PRO 128MB (AGP)

- Asus P4PE Hovedkort

- Creative Audigy 2 (Bulk)

- Linksys 802.11b/g (54mbit) trådløst nettverkskort

- Compucase CI-69U6 Kabinett m/ 300W Silent ATX strømforsyning

Endret av paulsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompis av meg solgte nylig en lignende PC, dog, 3.2 Ghz. Ellers mer eller mindre identisk.

 

Du kan få 3-4K vil jeg tro.

Ved slakt :

Prosessor : 300.- ?

Ram : 500.-

Raptor : 700.- (litt i overkant kanskje)

Seagate : 500.-

Brenner : 100.-

DVD-rom : 100.-

9800PRO : 500.- (mer hvis du treffer på rette personen som fremdeles tror at 9800 pro er "topp of the pops)

Hovedkort : 150-200

Lydkort : 300

Nettverkskort : 100

Kabinett : 400m. strømforsyning.

 

Altså kan du slakte og satse på å få rimelig mye for enkeltkomponenter. (jeg priser høyt her, jeg hadde nok ikke gitt så mye for komponentene som jeg priser her) Eller selge alt samlet og satse på å få mellom 3 og 4 tusen for hele røklet.

Lenke til kommentar
En kompis av meg solgte nylig en lignende PC, dog, 3.2 Ghz.

Hehe, han hadde nok tjent MER om han hadde tatt av 3,2 533mhz og kjøpt en billig 2,4 533mhz. Satt 2,4en på pcen og solgt 3,2en som en enkelt del.

 

Nesten alle som har en P4 2,4, som de fleste P4 folk har, og er ute etter en relativt billig oppgradering er ute etter en 3+ghz 533 cpu. Tatt litt mer tid da men men :)

 

-----------

 

Jeg solgte for litt siden en mer eller mindre helt lik pc til 2500.

Til en kompis, men om jeg ikke solgte den til han ville jeg ikke si den var mer enn max verdt 5000. Alt over er RIPOFF som andre har sagt her.

Man får en helt ny pc med garanti for ca 6000 i butikken som er bedre enn den du prøver å selge...

 

Et lurt tips er å ta ut Raptor disken og bare selge den med 200gben.

Raptor disken øker nemlig ikke verdien noe særlig for en som er ute etter en P4, men den er god nok til din neste pc. Så her vill du spare penger ved å ikke selge den disken.

 

Om det er onboard lyd på hovedkortet og du kunne tenke deg å bruke et lydkort av samme kvalitet som du har nå. Kan du også vurdere å ta det ut.

 

Selg pcen som "plugg and play" ferdig med OS, office ol software så får du sikkert napp fra noen som er ute etter en sørfe/skrive marsking som man kan spille litt spill på :).

 

Har du bare warez OS o.l og folk spør så kan du bare si at software kommer med gratis, men at du godt kan la være å ta det med, om den som spør ikke ønsker å ha "det" (warezen). Husk å lag backup cder til de programmene du legger med slik at den som kjøper pcen din kan reformatere ved en senere tid.

 

My2cent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...