Gå til innhold

Risiko å flytte mye data fra disk til disk?


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er skrevet i rett kategori... men prøver likevel.

 

Lurer på om det er noen risiko i å flytte alt innholdet på en 80 GB disk, kun musikk filer, over på en ny og større harddisk (200 GB). synes det er greit å ha alt av musikk på samme disken, slik at jeg slipper å "litt her og litt der"

80 GB disken skal brukes til OS og programmer først og fremst.

 

[har en 200 GB som synger på siste værset nå og selvfølgelig må den sendes inn til komplett FØR jeg får ny, derfor må jeg kjøpe ny før jeg får tilbake ny. Veldig frustrerende selfølgelig, men men. Derfor må jeg kjøpe ny disk og flytte litt på ting for å få orden i sakene... har ikke så mye med saken å gjøre, men måtte få ut hvor teit jeg synes det er av komplett å gjøre det på denne måten... :thumbdown: ]

 

Kanskje et teit spørsmål, men det hadde vært kjedelig om noe skulle gå galt og all musikken gikk fløyten... :roll:

Endret av Vicious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du skal flytte over hele mappen og funksjonene tilhørende mine dokumenter, er fryktelig greit, og med mindre du dypper disken i cola mens du holder på skal det ikke by på problemer..

 

Bare høyreklikk på mine dokumenter, egenskaper, og velg flytt.

 

Så kan du jo flytte på temp mappa også.. Men, du trenger ikke 80gig til OS, jeg har 30, og kommer ikke til å trenge mer på en del programmer og spill...

Lenke til kommentar

Det skal funke helt fint å kopiere/flytte alt sammen over til en ny disk.

 

Det med en disk "til overs" er ikke så dumt. Den kan brukes til backup av alle filene dine. Hvis du er uheldig å få diskkræsj så har du en backup :) Et tips til kan være å putte den i et eksternt diskkabinett. Da kan du unngå tap av data selv ved lynnedslag pluss at disken er mye lettere å flytte mellom PC'er. Hvis du i tillegg til å ha den eksterne disken frakoblet også lagrer den et helt annet sted enn hjemme så er du sikret mot tap av data selv om huset brenner ned. Det er kjekt for f.eks bilder.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...