Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

turtallssperre på Mitsu Galant 92 mod?


neph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tramp gassen i bånn når den står i fri, så hører du det ;)

 

 

PS: Dette skjer på eget ansvar :p

hehe, det er uaktuelt as :), høyt turtall i fri er neppe det beste for motoren, men takk for tipset uansett

Skrevet

Du kan jo evt. prøve å tråkke på til rødlinja, da burde den sperre, hvis ikke, så er det antaglivis ikke noe sperre...

 

Men gjør det når motoren har arbeidstemperatur ;)

Skrevet

nei er en 2.0L bensin......rødmerkinga starter på 6000rpm, og slutter på 8000rpm, så sperra skal da altså ligge på 6000 isåfall da?

Skrevet

Noen biler har sperra der rødmerkingen starter, andre litt innpå det røde.Vi har en Volvo V40 1,9D der rødmerkinga starter på 4500 rpm, men sperrer ikke før ca 4900 - 5000 rpm. På min bil starter det røde ved 6000 rpm, men trodde ikke den sperra før 6500 rpm ca. Står i instruksjonboka at det røde feltet kun skal benyttes i kort tid, f.eks under akselerasjon rett før oppgiring.

Skrevet

Ikke noe vits i å dra turtallet over rød-feltet.

De fleste biler når max dreiemoment og max hk

"lenge" før den når rød-grensa!

 

I så fall er det bare for lyden sin del :p

Høres jo ut som den går mye bedre :thumbup:

Skrevet (endret)

Min har 128hk@5600RPM og turtallsperra kommer på

6200rpm kan ikke akkurat si at at den drar noe dårligere

over 5600rpm. Prøvde å se hvordan turtallsperra funka ved å kjøre

den helt ut på 2gir, hadde vel 110 da turtallsperra kicka in

var omentrent som å kolidere i en vegg, ecu boksen begynner

å pulsere drivstoffet når motorn når sperra.

Endret av zandro
Skrevet

Er det egentlig noe vits å ligge helt på sperra?

Det er jo en grei regel å bruke rødstreken som en øvre grense.

Eneste gangen jeg ser at en sperre skulle ha noe å si må jo være når gasswiren har frøset og henger seg i bånn. (selvopplevd)

Skrevet

Vanligvis girer man opp lenge før en når rødmerket

(eller turtallsperren for den del) så hvorvidt man har

en eller ikke har ikke så mye å si så lenge en har turteller.

Uansett de fleste biler av nyere dato har en eller annen form

for turtallsperre, den er der for å beskytte motoren mot ventilflyt

og for stor belastning og thats that.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...