ATWindsor Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Jeg ripper en god del CDer, mange cder har et eget "spor" med data-content. Er det noen som har en grei måte å bare hente datadelen og gjøre dette om til en image eller noe? AtW
Hårek Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Hva slags data content? Er det ikke bare å lese på PC? F.eks har jeg DumDum Boys CD med video, det er en vanlig .mpg fil som er tilgjengelig på normal måte i utforsker. Men det er kanskje noe annet du tenker på?
ATWindsor Skrevet 11. august 2005 Forfatter Skrevet 11. august 2005 Hva slags data content? Er det ikke bare å lese på PC?F.eks har jeg DumDum Boys CD med video, det er en vanlig .mpg fil som er tilgjengelig på normal måte i utforsker. Men det er kanskje noe annet du tenker på? Neon har jo bare mpeg, det er jo greit nok. Men endel har tildels sofistikerte "programmer" der man kan få info om bandet osv osv. Målet mitt er å få dette i en image jeg kan lagre på disk, så jeg slipper å belemre meg med å bruke selve CDen. AtW
ATWindsor Skrevet 13. august 2005 Forfatter Skrevet 13. august 2005 Bumpeti: Må jo være en mulighet for å få til noe slikt? AtW
roac Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Uten å ha sjekket dette ut mener jeg at Alcolhol 120% skal klare dette, ved å rippe til CUE/WAV/BIN. Dessverre her jeg ingen CD lett tilgjengelig for å sjekke.
Bytex Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Er ikke de fleste sånne CD-contents bare en enkel .Exe-fil og en folder med bilder og musikksnutter i da? Da er det jo bare å kopiere hele sulamitten over til PC'n og kjøre det derfra. Sånn er det hvertfall med alle Iron Maiden reissue-skivene. Sånne ting er alltid synlig på PC'n, ellers ville de ikke kunne kjørt når du stapper i CD'n via autorun
ATWindsor Skrevet 13. august 2005 Forfatter Skrevet 13. august 2005 Er ikke de fleste sånne CD-contents bare en enkel .Exe-fil og en folder med bilder og musikksnutter i da? Da er det jo bare å kopiere hele sulamitten over til PC'n og kjøre det derfra. Sånn er det hvertfall med alle Iron Maiden reissue-skivene.Sånne ting er alltid synlig på PC'n, ellers ville de ikke kunne kjørt når du stapper i CD'n via autorun Som sagt, noen er en enkel fil, men noen er også en mengde småfiler, det er for disse tilfellene jeg trenger å lage en image. AtW
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå