Gå til innhold

Noen med erfaringer fra ExpanSys?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det står ex. moms på sidene deres. Det står også i vilkårene deres.

 

Toll og moms er to forskjellige ting iallefall. Så kan hende du slipper tollavgiften fra posten, men moms må legges til.'

 

EDIT: og du sa det hørtes for godt ut til å være sant, og dermed tenkte jeg vi skulle finne ut hva som egentlig er sant ;)

 

EDIT: Legg merke til hva som skjer med ordren din når du legger inn en bestilling. Du kommer til checkout, der står det følgende:

 

No VAT charged on orders outside the EU.

 

Det betyr at ordren din sendes fra et EU-land, IKKE fra norge. Og siden den gjør det, og direkte til deg blir det moms på varen din. og tollgebyr fra den som må fortolle varen inn i landet, sannsynligvis posten.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
kan be dem sende som gave, hvis du kanskje spør pent for da betaler du ikke moms, trur jeg da.

Om man sender som gave har ikke det noe å si på Momsen, moms må betales Uansett.

Hvis man skriver at det er gave, kan det hende man slipper toll gebyrene;)

har noe å si:

 

opptil 1000 kroner på gav

 

250 kroner på vanlig sending

 

ergo: over dette må du betale norsk moms.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har bestillt og fått levert av Expansys. Betalte summen som stod på nettsiden inkl frakt med kredittkort. Ble levert 2 dager senere av DHL på døra, dvs jeg ble oppringt av DHL som lurte på om jeg var hjemme. DHL var tilfeldigvis hos min arbeidsgiver og jeg fikk varene i handa mot en signatur.

 

=== Expansys kan anbefales.

 

Har vært i kontakt med kundeservice ang drivere for produktet, men expansys kan ikke trylle. Leverandøren har ikke sluppet driverne, og da har ikke Expansys dem heller....

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...