Gå til innhold

Dine mobiltelefoner - Nostalgi


Anbefalte innlegg

Vil først si at jeg syntes det var dumt at tråden"dine verste og beste kjøp" ble stengt.

Men har er også en tråd som ikke er så lærerik, men en nostalgisk tråd om telefoner du har hatt opp gjennom årene.

Si litt hva du syntes/særtrekk om hver telefon.

Er kanskje en tråd for oss "eldre", men pytt pytt:

 

Vel, den første telefonen jeg hadde var en NMT900 telefon, brukt, ga vel 2500 for den.. en riktig klump. Merke: Simonsen

Så kom GSM tiden.. Kjøpte meg en Simonsen Freeway da prisene hadde sunket drastisk (Trodde jeg). Betalte 7000,- for telefon og ekstra batteri :O. Orginal batteriet på denne hadde en stdby tid på 12 timer, og ekstra batteriet som var dobbelt så tykt hadde 24 stdby tid.

Skal sies at telefonen sank i pris med 50% i løpet av de neste 2 mnd. :no:

Heldigvis var jeg ikke av dem som som gikk rundt med disse klumpene av noen beist, nemlig Motorola MicroTac.

Så kom selve kongemobilen, Nokia 5110. En bedre sliter enn denne finnes neppe i dag.God telefon, og faktisk forut for sin tid.

5110.jpg

Deretter kjøpte jeg en Nokia 3210

3210.jpg

tror jeg den het.. varte ikke så lenge siden jeg begynte i en jobb hvor dem holdt telefon. da ver ble det nokia 6210

6210.jpg

, 6310

6310.jpg

6610

6610.jpg

og til slutt en 6230.

6230.jpg

6230'en kan sammenlignes med 5110 telefonen. En telefon med få feil, solid bygget og "lang holdbarhet" Tror utvilsomt dette er den mest kjøpte bedrifts-telefonen.

Vel denne ble stjålet fra meg en kveld på By'n og missbrukt for 16 000,- før jeg rakk og sperre den. (Telenor spiste dritten etter en del brevveksling :D ). Så nå har jeg kjøpt meg en Nokia 6680 :w00t:

6680.jpg

Litt bug's med Bluetooth'en men skal oppgradere firmware snart, så er den nok stabil.

En liten mobil historie fra meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Nokia 3410 greie mobil med dei modern funksjoner den tiden

 

* Sony Ericsson T68i Min første farge skjerm mobil

 

* Sony Ericsson T610 min andre SE mobil

 

* Motorola V3 Razr veldig tynne mobil som eg miste i ferien min

 

* Sony Ericsson k750c kjøpte den i kina og er fornøyd med den med det var en tappe

for eg høre mest på musikk og tar sjelden bilde derfor vil eg kansje selge den

og bytte til W800

Endret av wilai
Lenke til kommentar

  • Ericsson T10s - Grei men sørgelig dårlig display og sms - Gitt bort til søstera ved oppgradering
  • Nokia 5110 Bra display & sms (på den tiden) - Gitt bort til muttern ved oppgradering
  • Nokia 3210 ---||--- Gitt bort til søstera ved oppgradering
  • Nokia 6210 ---||--- Backup til backupen :p
  • Nokia 7250i En av de beste mobilene jeg har hatt :thumbup: , backup tilfelle k750i skulle få problemer/skader
  • Sony Ericsson T630 :thumbdown: - Havnet opp på qxl mindre enn 1 uke etter at jeg kjøpte den. Gikk tilbake til 7250i'n
  • Sony Ericsson K750i :thumbup:

Det er alle de mobilene jeg har og har hatt.

Endret av Bad_Byte
Lenke til kommentar

Min første mobil fikk jeg i 1996 (var da 14 år :dontgetit: ) og det var en Motorola Micro Tac. en grei telefon i grunn. Hadde dog ikke abbonement på denne.

 

Året etter (1997, det var i påskeferien) kjøpte jeg meg en siemens S3+ med NetCom abbonemnet (mitt første abbonement osm dere har sikkert funnet ut av allerede).

 

Desember 1997 fikk jeg og søsteren min hver vår Alcatel One Touch Easy. Dette var den første telefonen der jeg kunne sende tekstmelding.

 

I ca. mai\ juni 1998 mistet jeg min Alcatel på fjellet. datt ned i en sprekk :cry: Heldigvis hadde jeg en forsikring (Netcom sin) og under en uke etterpå hadde jeg en nu i posten :w00t: (samme modell, men med nyere software.)

 

Juni 1999 kjøpte jeg meg en Nokia 6150 som jeg hadde kikket på lenge. Ble fristet av en kamerat som hadde lånt med farens mobil på skolen, men dette var modellen under som var 6110.

 

I herrens år 2000, i juli for å være nøyaktig, kjøpte jeg en Nokia 7110. den var en konge telefon og har den lagret enda.

 

Sommeren 2001 kjøpte jeg meg en Nokia 3330 for å ha i militæret.

 

Jul 2001 videreførte jeg Telenor abbonementet mitt og kjøpte dessuten en Ericsson Lara Croft edition billig. Denne var rosa (er i bruk av familiemedlemmer i dag, og er fortsatt going strong), men jeg husker ikke modellbetegnelsen. tror det var en T39. Er ikke helt sikker.. Fikk med pc. spill etc.

 

 

Under en vinterøvelse i 2002 takket den for seg (fikk fikset den senere på garantien) og jeg kjøpte meg en Siemens C45.

 

Mars 2003 ville jeg ha ny telefon, og da falt valget på en SE T310.

 

Mai 2004 kjøpte jeg meg en Nokia 3230 på en bensinstasjon. he he.

 

Sommeren 2004 kjøpte jeg meg en T630.

 

November 2004 byttet jeg min T630 i en P900 (eieren synes den var for stor.), angret i grunn. Likte T630 bedre.

 

Mai 2005 kjøpte jeg meg en SE T290i på Ultra.

 

Juli 2005 kjøpte jeg meg en Nokia 6230i som jeg bruker i dag. :love:

Lenke til kommentar

Min første mobil fikk jeg av faren min i 1999. Det var en Ericsson T28i, en god mobil i grunn (kunne lage ringetoner med den, og det synes jeg var stilig!) :p

 

Så hadde jeg den til 2001 (moren min fikk den ;) ), og så bar det til en Nokia 3510i som var en god overgang. Brukte den frem til den gikk i vaske maskinen sommeren 2002.

 

Så ble det en SE T68i, som jeg brukte og var fornøyd med, helt til jeg begynte å sikle på series 60 mobilene til Nokia.

 

Så i desember 2002 ble det til at jeg kjøpte en Nokia 3650 som jeg var utrolig imponert over! Og nei, jeg hadde ingen problemer med å venne meg til det runde tastaturet :p

 

Så etter ett år (desember 2003), så kom jo T610 og Z600 osv... Da ble det en Z600 til slutt. Den var litt klumpete, men en god telefon. Blir brukt av Pappa nå, og han er pretty fornøyd med den, og kommer sikkert til å bruke den til den ikke vil mer.

 

Så i desember 2004, ble det en Samsung D500, som var høyt elsket til den gikk i vaskemaskinen. Når jeg tok den opp var hele telefonen full i vann og det sto ''Tapt anrop'' :love: Da ble jeg litt rørt. Så ble den solgt videre til en kamerat av meg og så bar det ut på utforskning på internet.

 

Da kom jeg over en Qtek S100 (juni 2005) til 1500,- med gratis frakt med Tele2 bedrift. Dette må jeg si er målet.

 

Nå har jeg klatret opp med stadig mer avanserte mobiler (utennom 3650-z600).

Lenke til kommentar

Skal vi se da..

 

Det startet i 2000, da jeg kjøpte min Nokia 3210 med Youngtalk abbonement. Likte den helt greit, men den var standard og altså ikke noe særlig spesiell.

 

Tidlig i januar 2001 kjøpte jeg Nokia 3310, for rett under tusenlappen med videreføring av Young Talk abbonementer.

 

Nøyaktig ett år senere, altså januar 02, kjøper jeg Nokia 8310. Liten, lett, nydelig..

 

Juni samme år kjøper jeg Nokia 3510. Jeg husker jeg lo godt første gang jeg hørte polyfone ringelyder. Nå er det helt standard. Noen dager etter at jeg fikk 3510 oppdaget jeg 7210 på Nokias sider, og ble forelsket.

 

Høsten kommer, og 7210 blir min. Den skuffet, da jeg forventet bedre skjerm, themes osv. osv.. Den hadde også SIM-problemer, så jeg fikk tilbake pengene.

 

Da ble det Samsung T100, fortsatt i 2002. Den hadde nyyydelig skjerm, vakre menyer osv..

 

Jeg forelsker meg i SonyEricsson P800, de mange måneden det tar før den kommer til Norge. Jeg leser opp og ned om den. Når den kommer til landet kjøper jeg den (i mars tror jeg) for 6600 kr.

 

P800 har jeg til jeg kjøper T610 i juni. Vips så har jeg blitt en SE Fanboy og lover meg selv å ikke kjøpe mer Nokia, hehe.

 

T610 skuffet, da den var treg og hadde dårlig skjerm. Den kvittet jeg med etter 2 uker, og kjøpte lille T600. Den var en veldig fin telefon som var så liten og lett og hadde genial meny.

 

Den ble senere erstattet av Siemens SL45i. Hadde den bare noen uker, men lot meg imponere.

 

August 2003 kjøper jeg Nokia 3300. De neste månedene byttet jeg ofte. Samsung SGH-V200, Panasonic G60 og Nokia 3100 var på menyen helt til Nokia 6600 kom. Denne hadde jeg til jeg kjøpte SX1 lille juleaften 2003.

 

SX1 har jeg i 5 mnd, før jeg får tilbake pengene og kjøper meg T630. Denne imponerer mer enn T610 og jeg har den en måned, til juni 2004 hvor jeg kjøper Nokia 7610.

 

Og slik er det den dag i dag :)

Lenke til kommentar

Min første mobil fikk jeg til jul når jeg gikk i 7. klasse.... Det var en Nokia 3310.

 

Så hadde jeg vel den et og en halvt år skulle jeg tro, da kjøpte jeg meg en Ericsson T65.

 

Etter nesten et år så kjøpte jeg en Nokia 5100 i stedet...

Og i september 2004 kjøpte jeg en Sony Ericsson K700i.

 

Da joysticken på den takket for seg i mai i år, kjøpte jeg i sinne en Nokia 3220. Så fant jeg ut like etterpå at jeg kunne prøve å sende inn K700i'en inn på garanti reparasjon. Og jeg fikk den tilbake i midten av juli. Brukte den nesten ei uke.. så slutta høyttaleren å fungere, så nå har jeg sendt den inn igjen, og har vært uten den i en måned. Har ikke noe annet valg i å bruke 3220'en min.. Den synger snart på siste verset den også.. druknet to ganger, deksler knust, knapper som er limt.. men den fungerer så vidt... Hardt for mobiler å være med en liten bonde-tamp....

Lenke til kommentar

off, husker ikke alle tror jeg.

 

Men det hele begynte en våt sørlands julaften. Under treet lå en Motorola cd160. (Jeg hadde ønsket meg balltre, noen sammenheng?)

 

Så kjøpte jeg meg en 3210 for 3000! Solgte den ganske fort igjen.

Husker egentlig ikke åssen den var.

 

Skaffa meg da en Bosch, husker ikke åssen modell. Var ganske forut for sin tid mener jeg på. Med masse funksjoner.

 

Så kjøpte jeg meg en Nokia 7110. Altfor stor og jeg syns det var litt flaut å ta ned den "flappen" hele tia. Var liksom litt for "cool" for en 14'åring

 

Byttet denne i en 3310 ganske kjapt.

3310 gikk i stykker og jeg fikk en 3330.

så gikk den istykker og jeg skaffa meg en 3310 igjen.

Likte faktisk disse tlf ganske godt, ok størrelse og veldig stabile syns jeg

(Min skyld dem gikk i stykker)

 

Gikk så til innkjøp av en SE T610, grei tlf det syns jeg.

Hadde en Nokia 8310 paralellt med denne. Veldig digg tlf grunnet størrelsen.

 

Og nu har jeg kjøpt meg en Nokia 6680 som jeg ikke synes så veldig om. Altfor stor og dårlig batteri. Og jeg har jo ikke behov for de tingene som drar den opp. (3G, EDGE, Symbian)

Lenke til kommentar

Jeg får vel slenge meg på da.

Hmm, skal vi se.

 

Jo, den første mobilen min fikk jeg til 13 års dagen, 2 år siden,

det var en grønn SE t300. Likte den veldig godt!

Danka ut alle de andre mobilene i venneflokken :p

 

 

Etter en stund, kanskje et år, sluttet denne å fungere etter en svingom

i vaskemaskinen... Da ble det en t610 samme dag. Flott telefon,

husker alle syns skjermen var helt syk.

Det beste andre vi hadde sett var vel en 7210. nok om det!

 

 

t610 mistet jeg i do, og den var ikke like happy etterpå, fungerte, ja vel, men høytaleren spraket, kameraet fungerte ikke osv. kunne ringe med den though, det kan jeg den dag i dag :D

 

 

Så da ble det en SE z600, som jeg likte godt, men det var jo forsåvidt den samme telefonen som t610, bare i et annet skall.. ble skuffet over dette, og da, på forsommeren, var jo også k700i på vei ut i butikkene. Jeg fant noen små-feil med Z600'n, og fikk etter mye om og men pengene tilbake.

 

 

Kjøpte en k700i, som jeg var strålende fornøyd med. Ble byttet ut etter nøyaktig et år, juni i år.

 

 

Kjøpte istendenfor en k750i, har aldri angret.

k750i.jpg

 

HM? SE fanboy? Jeg?

 

Edit: Prøvde å legge til bilder, men bare ett funket.. snodig :hmm:

Endret av eeesh
Lenke til kommentar

Min telefoner i kronologisk rekkefølge:

 

Alcatel OneTouch Max

otmax.gif

 

Min aller første telefon! Kjøpte den leeeenge siden på Rimi. Elendig telefon generelt

 

Nokia 3210

SKR2.jpg

 

En av de mest solide mobilene fra Nokia. Denne var vel revolusjonerende med innebygd antenne og *trommevirvel* SPILL! Denne telefonen var en god grunnmodell for senere telefoner

 

Nokia 3310

3310_2_b.gif

 

Skulle vel være oppfølgeren til 3210 men var sånn passe fornøyd med denne. Telefonen hadde kulere spill men plasten knirket fælt!

 

Siemens S35

siemens_s35i_schwarz-gross.jpg

 

Siemens S 35 var min første Siemens telefon. Denne var egentlig en ganske god telefon. Komapkt og liten med masse funskjoner. Glemte igjen telefonen på en nettcàfe så da var det rett til Nokia 3310 igjen :(

 

Siemens SL45

sl451.jpg

 

Denne telefonen var en av de første med MP3-spiller men hadde elendig minne, enmlig 30Mb. Men allikevel, denne telefonen var datidens Rolls Royce! Hadde elegant design og veldig gode taster! Skjermen var guloransj, noe uvant men det funket

 

Sony Ericsson T610

sony_ericsson_t610_big.gif

 

Min første møte med SE. KNALLTELEFON! Hadde alt av teknologi og hele 65' fargeskjerm.

 

Sony Ericsson P910i

p910.jpg

 

Min dummeste kjøp. Ja, det er en heftig telefon slash PDA men ble litt overkill i forhold til mitt forbruk så denne ble solgt 3 måneder senere

 

Samsung E710

SamsungSGH-E710.jpg

 

Siden jeg hadde bundet meg 12 nye måneder på min P910, så måtte jeg ha en telefon til jeg kan opprette et nytt abb. E710 var mitt første møte med Samsung og klapptelefon. Misfornøyd med Samsung, fornøyd med klapptelefon. Min nåværende telefon

 

Sony Ericsson T290i

ME0000423415_1.jpg

 

Muttern trengte en startpakke og denne telefonen kjøpte jeg for 300,- inkl. startpakke som henne fikk og telefonen beholdt jeg. Skal gi den bort til svigers.

 

Sony Ericsson K750i

sony-ericsson-k750-dualfront.jpg

 

SKal ha telefonen om ikke lenge! Hvis ikke W800i da, men de er jo samme telefon! Kan bare bytte dekselet til K750i for å få W800i!

Lenke til kommentar

Skal vi se...

 

Det hele startet i 2000 med en ukjent Phillips, stor som et fjell, og den kunne ikke skrive meldinger.

 

Deretter arvet jeg en 3210 fra min far(O'lykke. Beste telefonen ever! :love: )

 

Når den var brukt en stund bestemte jeg meg for at jeg måtte oppgradere(angrer stort på det), så da kjøpte jeg meg en Nokia 3410.

 

Når tiden endelig kom for å skifte telefon igjen, var fargerskjerm og kamera kommet, å det måtte jeg selvfølgelig ha. Valget falt til slutt på en P800(som jeg leste om på Amobil sin side, og falt pladask for) da jeg fikk den for 2000 kr.

 

Men den var det noe feil med, og de butikken klarte ikke å reparere det. Siden P800 også var tatt ut av produksjon fikk jeg en P900 tilbake, så det ble min neste telefon.

 

Etter hvert som jeg ble lei av størrelsen på SE'n bestemte jeg meg for å lete etter ny telefon. Det endte med at jeg vant Siemens sin konkurranse og fikk en M75, men siden den ikke kom før etter 3 måneder fikk jeg etter 1 måned en siemens M65, som jeg brukte de restrerende 2 månedene.

 

Nå bruker jeg en Siemens M75.

 

Thats about it. :)

Lenke til kommentar

Det startet i 1999 med ein motorola telefon eg ikkje husker navnet på.

Så i 2000 kjøpte eg ein nokia 3210 som eg var veldig fornøyd med.

Så i 2001 kjøpte eg ein nokia 3330 som var ein stor forbedring men som eg gikk fort lei og eg hadde da 2 mobil frie år .

Så i 2003 kjøpte eg nokia 3510i som eg nesten ikkje brukte.

Så 2004 byttet eg merke til Sony Ericsson og modell T610 som var det beste kjøpet hittil og den var mye brukt.

Så nå i 2005 Byttet eg den ut med K750i som er det beste kjøpet mitt.

Lenke til kommentar
Så kom GSM tiden.. Kjøpte meg en Simonsen Freeway da prisene hadde sunket drastisk

Broren min hadde en Freeway. Navnet Freeway var passende da man måtte ha fri sikt til en antenne(basestasjon?) for å få dekning.

Min første var en eller annen murstein av en Ericsson. Den hadde antenne på siden som man kunne folde ut. Fulgte med 2 batterier og et batteri varte akkurat til den andre var oppladdet. Måtte ta ut batteriet for å lade.

 

Etter det har jeg vært innom både Phillps, Nokia og Samsung. Nå har jeg en SE k750i

Endret av Panodil
Lenke til kommentar

2002 kjøper jeg meg Siemens A50 for 300kr var fornøyd. Akkurat 6mnd. etter at jeg fikk meg den, fikk jeg et tilbud på en motorola T720i til 1000kr.

 

Motorola'n var helt grei, men var for treg da jeg skrev sms. Så den byttet jeg ut 4 mnd senere, i en Siemens C65, heftig overpriset; 2200kr. Men den har jeg fortsatt og er kjempe fornøyd.

 

I desember 2004 gikk jeg til inkjøp av en SE t610 med kontant kort, dette er den absolutt værste mobilinvesteringen min! Så den solgte jeg til modern for like mye som jeg kjøpte den for, en mnd senere. :p

 

I januar 2005 kjøper jeg meg Qtek 8080, til 2200kr, ettersom jeg kunne tenke meg et lit bedre kamera, mp3 og litt mer snax, men denne telefonen skuffer meg bare, så jeg går rett til bake til Siemens C65.

 

I Juni i 2005 kjøper jeg meg en ny Siermens C65 til 395kr.

 

To uker senere bestiller jeg Motorola MPx220. Dette er den telefonen jeg har vært mest fornøyd med. Den hadde alt jeg var ute etter. Betalte 2600kr.

 

 

Dette er mobilene jeg har kjøpt selv(har arvet flere, men orker ikke å ramse opp).

Endret av CheGuevara
Lenke til kommentar

Åh herregud, denne posten blir jeg å bruke lang tid på :cry:

 

Jeg har hatt alle telefonene, utgitt i Europa siden 2000/2001 til idag. ( Rettelse, jeg har ikke hatt Alle Sagem, qtek samt Neonode )

 

Jeg tar for meg de jeg har hatt i JUNI/ JULI / AUGUST 2005:

 

- Nokia 8800 - solgt

- SE K750i - solgt

- Z500 - solgt

- X480 RØD - solgt

- SE J300i - solgt

- 9300 - solgt

- E720 - solgt

- E730 - DENNE BRUKER JEG

- V635 - solgt

- 6230i - solgt

- 6101 - solgt

 

tror dette skulle være alle. Jeg har hatt mange telefoner flere ganger så alt ialt tror jeg det dreier seg om 300 telefoner eller no :hmm:

Lenke til kommentar
Åh herregud, denne posten blir jeg å bruke lang tid på :cry:

 

Jeg har hatt alle telefonene, utgitt i Europa siden 2000/2001 til idag. ( Rettelse, jeg har ikke hatt Alle Sagem, qtek samt Neonode )

 

Jeg tar for meg de jeg har hatt i JUNI/ JULI / AUGUST 2005:

 

- Nokia 8800 - solgt

- SE K750i - solgt

- Z500 - solgt

- X480 RØD - solgt

- SE J300i - solgt

- 9300 - solgt

- E720 - solgt

- E730 - DENNE BRUKER JEG

- V635 - solgt

- 6230i - solgt

- 6101 - solgt

 

tror dette skulle være alle. Jeg har hatt mange telefoner flere ganger så alt ialt tror jeg det dreier seg om 300 telefoner eller no :hmm:

hva skal du med så mange tlf og selge det igjen tape ikkje du penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...