Gå til innhold

7800gt i salg hos Netshop


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tro hva dere vil, jeg angrer ikke. Kan vel ha noe med at jeg vil ikke ha "nesten"toppkort, men kun det beste. Og nå har jeg det beste fra ATi :)

Spør du meg er det litt surt å kjøpe X850XT PE nå ja.. Kan gjerne utdype hvorfor og... Det er jo såvidt et "nesten" topkort... Blir banket av 7800GT til og med...

 

 

Angrer ikke, fordi jeg vil gjerne prøve ut 2x x850xtpe i crossfire når det kommer

Bedre måte å kaste penger ut av vinduet kan jeg ikke tenke meg... 2 X850XT PE i Crossfire er mer waste enn to 6600GT i SLI spør du meg... Det ville vært mye bedre å kjøpt et 7800GTX, eller hvis du er helt ATi frelst vente på R520 og kjøpe ett R520 kort...

 

Men men... Hver sin smak

Lenke til kommentar

Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg kjøpte X850XTPE fordi 7800GT var ikke lansert, og jeg klarte ikke vente lenger. Vet godt at 7800GT er bedre. Det jeg mente med toppkort var at hvis jeg skulle gå for nVidia, så hadde jeg kjøpt 7800GTX, jeg liker ikke å ha det "nest beste" fra en produsent. Så hvis ATi hadde lansert sine nye kort, hadde jeg ikke gått for den nest beste modellen, men det beste.

 

edit: det er selvfølgelig bare for skrytedelen ;) og hvis dere lurer på hvorfor jeg da ikke kjøpte 7800GTX, så er det fordi jeg ikke hadde penger nok til det. Skjermkort er ikke alt i en PC.

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar
Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg kjøpte X850XTPE fordi 7800GT var ikke lansert, og jeg klarte ikke vente lenger. Vet godt at 7800GT er bedre. Det jeg mente med toppkort var at hvis jeg skulle gå for nVidia, så hadde jeg kjøpt 7800GTX, jeg liker ikke å ha det "nest beste" fra en produsent. Så hvis ATi hadde lansert sine nye kort, hadde jeg ikke gått for den nest beste modellen, men det beste.

 

edit: det er selvfølgelig bare for skrytedelen ;) og hvis dere lurer på hvorfor jeg da ikke kjøpte 7800GTX, så er det fordi jeg ikke hadde penger nok til det. Skjermkort er ikke alt i en PC.

x850XT PE var det beste al-round kortet så fremt du ikke bruker Linux før 7800GTX ble lansert... Det er jeg enig i... :yes:

Lenke til kommentar

Skall du spille så er skjermkort stort sett det eneste i en pc (det er det som koster). Videre har du noe som heter angrerett, benytt dette, det anbefaler jeg på det varmeste.

 

Du gjentar hele tiden at det er viktig for deg å ha et toppkort og ikke pro eller gt. Tenk da på at 7800gt er et bedre valg på alle måter, grunnen til at jeg bruker ekstra tid her nå er for at jeg vet jeg har rett nå + at jeg synes det er sårt at noen skall bruke så mye penger å ikke få det best mulig, men om du er klar over alt dette så er det jo ingen som skal nekte deg å kjøpe et 850xt seff

 

Edit:Du må også huske på at forkjellen er så stor at på spill du kan kjøre på fullt med et 7800gt må du begrense deg med et 850xt og spillene som kommer krever ikke mindre akkurat

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg kjøpte X850XTPE fordi 7800GT var ikke lansert, og jeg klarte ikke vente lenger. Vet godt at 7800GT er bedre. Det jeg mente med toppkort var at hvis jeg skulle gå for nVidia, så hadde jeg kjøpt 7800GTX, jeg liker ikke å ha det "nest beste" fra en produsent. Så hvis ATi hadde lansert sine nye kort, hadde jeg ikke gått for den nest beste modellen, men det beste.

 

Prøver hardt å forstå deg. Du haddet kjøpt et topp kort fra Ati om det nye kortet haddet vært lansert men du ønsker ikke 7800gtx fordi det er for dyrt heller ikke gt fordi det ikke er et toppkort?

 

Finner dine meninger litt merklige, du kjøper et dårligere topp kort fra forige genrasjon fordi det er et topp kort selv om det yter dårligere en et 7800gt, og om Ati haddet lansert sin serie haddet du kjøpt topp kortet selv om det 100% sikkert er like dyrt som gtx men du ønsker ikke bruke penger på Nvidia. Du forklarer at du ikke orket å vente på 7800gt vell benytt angrefristen din og kjøp et 7800gt, du kommer til å takke meg senere

 

Edit: Hvor har du dette fra Storken?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Arg, jeg er virkelig dårlig til å formulere meg :blush:

Da jeg kjøpte dette X850XT PE kortet, var ikke 7800GT lansert. Hadde jo selvfølgelig lyst på 7800GTX, men da måtte jeg ha gått ned på CPU eller RAM, og det ville jeg ikke.

Derfor kjøpte jeg X850XT PE. Det er jo toppmodellen til ATi for øyeblikket, mens 7800GT ikke er toppmodellen til nVidia, og her skal man bare ha toppmodellen ;p

Lenke til kommentar
Arg, jeg er virkelig dårlig til å formulere meg :blush:

Da jeg kjøpte dette X850XT PE kortet, var ikke 7800GT lansert. Hadde jo selvfølgelig lyst på 7800GTX, men da måtte jeg ha gått ned på CPU eller RAM, og det ville jeg ikke.

Derfor kjøpte jeg X850XT PE. Det er jo toppmodellen til ATi for øyeblikket, mens 7800GT ikke er toppmodellen til nVidia, og her skal man bare ha toppmodellen ;p

Tror han mener at det er ikke ytelsen som er viktig, men statusen det gir å ha toppkortet fra en produsent.

Skyt meg hvis jeg tar feil.

 

Uansett virker det totalt skrudd for meg...

Lenke til kommentar
crossfire er mye bedre enn SLI mener nå jeg da fordi:

 

spillene trenger ikke å støtte crossfire mens det bare er et antall spill som støtter SLI.

Du kan bruke SLI på alle spill, men må lage en profil først..

I 80-serie driverene som kommer er alle spill som ikke har en "optimalisert" profil enablet SLI av default

 

Med Coolbits kan du aktivere dette i dagens driver også tror jeg

 

Der forsvant vist det salgsargumentet for CrossFire ja... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...