Gå til innhold

Ekte HDTV (1920x1080) skjermer...


Kjellrs

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det finnes ekte HDTV LCD-skjermer å få kjøpt her i landet? Tenker da på slike som Westinghouse 37" LCD eller Benq 37" LCD. De ligger på 1800-2400 USD, så burde finnes til rundt 10-gangen her (18-24.000NOK) men jeg kan ikke se noe til de eller noe tilsvarende. Tenker på å bytte ut både monitoren (en 19" CRT) og TVen (en gammel 32" widescreen som fusker) med en skikkelig kul LCD...

 

Kjella

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du da ikke ser 720p/768p skjermene som er tilgjengelige som "ekte" HD ut ifra kommentaren din :-)

 

Kan se for meg et par grunner til at de ikke selges i europa ennaa: rundt 1 HD kanal & rundt 1 HD kanal :-) Sorry, klarer ikke aa holde det inne.

 

Ser det finnes europeiske utgaver av skjermene, men om noen har starta import til Norge vet jeg ikke

 

lcd, plasma og pj

 

Sharp Sverige

 

jWin 37"

 

Sharp

 

Men du finner modelbetegnelser en mass og da kan du begynne aa grave og plage forhandlere og importoerer :-)

 

Ellers kan jeg nevne at 1920x1080 LCD skjermer ikke her helt dagligdagse i unaiten enda heller, selv om de fleste butikkene har Westinghouse eller lignende naa. 720p selger godt, og ser steiki ta bra ut det og :-) Skal vistnok komme et storslipp av 1920x1080 skjermer naa til hoesten i USA.

 

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Var innom datakjeden i tønsberg i går, og der hadde dem lcd hdtv på utstilling, tror det hett ATEC 37", uansett ble meget imponert over det, koster litt over 20k, vet ikke om det hadde rikitge oppløsningen, men det kan vel sjekkes ut.

 

Edit fant ut at det hadde en oppløsning på 1366*768, og er jo for lite til de krava du har.

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar

har enda til gode aa finne ett 1080p signal hvor jeg bor i USA, men 1080i og 720p er det masse av. Har 18 HD kanaler via kabeltv. 1080p var ikke i den opprinnelige HD standarden saavidt jeg husker, men er noe som blir introdusert sammen med HD-DVD en gang i fremtida. Mulig baandbredde krav har noe med saken aa gjoere.

 

720p og 1080i kilder finner man masse av paa nettets mindre lovlydige sider, men siden en film i 1080i fort er 15-20gb (LOTR filmene er 25g hver)...

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...