Gå til innhold

Hjelp! slettet partisjon, vil ha filer tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei folkens!

Har skikkelig tabba meg ut, skulle reinstallere os og i menyen hvor du velger hvilken partition du skal installere windows xp på klarte jeg og slette partitionen på maxtor firewire ekstern disken min. Jeg skjønte tabben umidelbart og gjorde ikke mer med den harddisken. Slettet og lagde ny partisjon på den rette disken og installerte xp ok. Så kommer problemet mitt da. Er det mulig for meg og hente fram den partisjonen jeg slettet på maxtor ekstern diskn min. Jeg har ca 2000bilder på denne disken som jeg virkelig ikke vil miste, selv om jeg har backup på 60% er det fremdeles ekstremt kjipt dette her. Så jeg er åpen for forslag, til og med hvis folk hvet for det går an å sende disken inn for og hente fram igjen bildene mine.

Håper noen kan hjelpe.....

Mvh ApeacE

Endret av ApeacE
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke prøvd å gjenskape partisjonen om jeg var der. Bare skaff deg et recovery program og kopier alt du vil ha til os disken din, alt sammen ligger der trygt så lenge du ikke skriver noe til den. Å begynne å tukle og skrive til disken lønner seg ofte ikke.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Takker for svar, viste seg at getdataback, gjorde mange av filene corrupte, men når jeg kjørte: Easy Recovery Pro 6.04 så kom alt tilbake, som om det aldri hadde vært borte, så hvis noen trenger ett skikkelig program så anbefaler jeg :Easy Recovery Pro 6.04 på det sterkeste

Mvh ApeacE

Gjest member-1768784
Skrevet (endret)

-

Endret av member-1768784
Skrevet

Så vidt jeg har forstått så er forskjellen på Spinrite og de andre er at Spinrite kan fikse en defekt sektor (altså en hardware feil). De andre kan bare finne fram til filer som filsystemet har rotet bort.

Men det er ikke alltid like lett å vite om feilen skyldes en defekt sektor eller noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...