Gå til innhold

Trenger hjelp med valg av RAM....


Xiphac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funker med PC2700 ram så vidt jeg vet. Er bare at den kjører som PC2100 ram. Hvet ikke hvordan det blir å kjøre PC2100 og PC2700 ram samtidig (leste på komplett.no at det kunne bli komplikasjoner men før jeg leste det var min teori at det gikk fint).

 

Har vurdert å skaffe meg PC2700 ram siden jeg da er sikker på at det ikke er ram'en som stopper overklokkinga.

 

Hvis du kjøper PC2700 ram og skal klokke kan du ikke kjøre minnet fortere enn PC2100 brikka di tåler hvis du da ikke tar denne ut (dette visste du sansynligvis).

Lenke til kommentar

Har en XP1800+ og den er ikke opplåst :sad:

Kjører med en fsb på 138..

Ja,jeg hadde tenkt å kvitte meg med den pc2100 brikka jeg har nå,og skaffe meg 512 pc2700.

Prøvde i går å presse ram'en litt i bios..1T og 4 way interleaves..men maskina hang seg etter at jeg kom ut fra bios med en grusom piping fra maskin.

Så jeg måtte resette cmos for i hele tatt å få boote opp igjen.

Er det en fordel å kjøpe cas2 ram isdedet for cas 2.5? Og sist men ikke minst..Er det stor forskjell på merker som Crucial,TwinMos,Mosel osv. osv?

Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt er det vel Crucial som er best av de du nemnte men som du kan se i signaturen min har jeg gode erfaringer med TwinMOS.

 

Forskjellen på CL2,5 & CL2 brikkene er vel bare at CL2 brikkene er garantert å funke i CL 2, mens CL2,5 brikkene er garantert for å funke i CL2,5.

 

Hvis du ikke skal låse opp XP'en din funker sikkert en DDR-DIMM (Noname??) fra komplett til 1290,- fint for deg.

 

Hvis du absolutt vil bli kvitt brikka du har nå kan jeg godt ta i mot den.. :grin:

Lenke til kommentar

Det er **** meg feigt. Min XP1800+ vil ikke boote på 1.7Ghz og det nytter ikke å flytte FSB fra 133 for ***er PC'en seg.

 

For noe møkk!

 

Men tilbake til ditt spørsmål.

Det kommer jo ann på hvor mye du har tenkt til å bruke på minnet da. Mulig noname PC2700 ram holder for deg. Hvis du vil bruke litt penger så kan du jo kjøpe 2x256 Crucial PC2700 fra Komplett til 2100 eller 512 Corsair XMS3000 til 2500 hos Quad.no. :smile:

 

Nostradamus: FSB på 153Mhz.. Imponerende med tanke på at min 512Mb PC2100 TwinMOS ikke vil være med å leken på en annen FSB enn 133. Den ***er seg noe helt sinnsykt!! :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...