Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

jeg elsker nextgentel


Anbefalte innlegg

Nextgentel:

 

Positivt :love: : Utrolig stabilt nett (bor i Bergen), God hastighet (får 6Mbit), Bygger ut ADSL2+ og har ellers vært frempå med andre spennende tilbud i det siste (IP-telefoni osv.), Kompetent kundeservice (de få gangene jeg har vært i kontakt med de), Enkelt å åpne porter i routeren.

 

Negativt :cry: : Bestilte ADSL2+ for 4 måneder siden og har purret på de 2 ganger for å iallfall få en bekreftelse på at ordren min er i orden men har fortsatt ikke hørt noe som helst (MEGET dårlig), LANG ventetid på kundeservice (bruker heldigvis dette sjelden), Hva med å bygge ut fiber i de største byene hvor det er lønnsomt i det minste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Positivt:

 

- Hurtig levering

- Stabil linje

- Rask og billig linje

- Den elendige fakturaavdelingen har ikke sendt meg purringer

Negativt

- Elendig fakturaavdeling

- Elendig kundeservice

- Rot rot rot med alt mulig

- NextPhone er det dårligste produktet jeg har vært borti noensinne

- Løfter som brytes gang på gang

 

I bunn og grunn, alt bortsett fra pris og nedetid på bredbåndet, er bedritent.

Og det er det få som ikke mener.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
jeg elsker nextgentel.

 

-stabilt

-lite nedetid

-bra support (e-mail)

-de økte hastigheten min fra 2000 kbps til 3500 kbps (studenttilbud)

 

:D

4626430[/snapback]

 

 

NEXTGENTEL, MED MYE NEDETID OG USTABILITET

 

For tredje gang på få dager er det driftsfeil og nedetid for abbonenter på tjukkeste Grunerløkka i Oslo. Nextgentel mener på sine sider at "Vi har for tiden ingen kjente feil." og innrømmer altså ikke feilen for sine abbonenter. Når man ringer dem og står i kø i et kvarter for å komme gjennom de automatiske telefonsvarerne og ytterligere 7 minutter for å snakke med en tekniker brytes til slutt linjen med nextgentel.

Hva kan man si, dette begynner å bli en vane for nextgentel i den siste tiden; Dårlig hastighet, Dårlig oppetid og kjempedårlig kundeservice, men dette visste vi jo fra før, men at de ikke er ærlige og innrømmer at de har driftsfeil, når jeg er frekk nok til å benytte naboens Telenor abbonement for å connecte meg opp for å melde feilen, nei det var noe nytt for min del. Nå er jeg heldigvis så lykkelig av å bo i byen, så jeg kan fortsatt bytte linjeleverandør fra Nextgentel til Get/UPC, Telenor, samt mange av de andre tilbyderne. Men det hadde da vært utrolig fint om NextGentel iallefall kunne bevist bare èn problemfri uke for sine abbonenter i bykjernen av Oslo for en gangs skyld.

 

Hilsen

Nextgentel kunde

Gruneløkka, OSLO

Lenke til kommentar
stabilt

-lite nedetid

-bra support (e-mail)

 

I forhold til Telenor så har ngt veldig bra oppetid, mye bedre stabilitet,den siste så må du være den eneste som synes det.. ngt er elendig på support/kundeservice..Er liksom deres image det. :!:

 

På support/kundeservice hos Telenor så er de mer eller mindre motsatt..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Lyse :love:

:yes:

 

Aldri opplevd å ha nedetid, super hastighet ogå :)

4627207[/snapback]

Kan dere som har Lyse holde kjeft?! Ingen som spurte om Lyse (Ja jeg er misunnelig :!: )

 

Har NGT selv. 2200/450, jeg får det jeg betaler for, og vel så det :D Eneste jeg kan pirker på er at DNS var ned for litt siden. (Søndag 22.10.06)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Veldig varierende med oppetid fra sted til sted. Har intrykket av at NGT gjør en glimrende jobb rundt Sandsli, Bergen (Der hvor de bor), og i Sandsli/Fana området vet jeg om en større andel folk som foretrekker NGT i forholdt til Telefon pga. oppetid. På andre siden av bergen har jeg derimot intrykket av at NGT ikke er fult så flinke å levere stabile linjer. Tror det har litt med utstyret i sentralene ol.

 

Hvilken ISP gir deg egentlig det du betaler for?

Lenke til kommentar
Lyse :love:

:yes:

 

Aldri opplevd å ha nedetid, super hastighet ogå :)

4627207[/snapback]

Kan dere som har Lyse holde kjeft?! Ingen som spurte om Lyse (Ja jeg er misunnelig :!: )

 

Har NGT selv. 2200/450, jeg får det jeg betaler for, og vel så det :D Eneste jeg kan pirker på er at DNS var ned for litt siden. (Søndag 22.10.06)

7134167[/snapback]

 

Å som jeg elsker lyse, har nå økt til 6mib/6mbit:D Minnimalt med nedetid, dog noen småproblemer med TVen innimellom.

post-78005-1164044494_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vil gjerne skryte litt av Nextgentel her. Bor 5300 meter fra sentralen, og der telenor kunne levere meg 1200/256, leverer Nextgentel meg i øyeblikket 6000/800. Dønn stabil linje, Installatør kom etter 7 dager. Knall kundeservice, har fortsatt tilgode å vente mer enn 5 minutter. Flinke til å ringe tilbake er de også.

 

Fornøyd jeg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...