Gå til innhold

TT BigWater SE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får håpe for de som skal kjøpe det at pumpen og blokken er av litt bedre kvalitet enn i første utgaven.

Jeg har tenkt tanken, men kanskje bedre å spare opp til et sett til 2000,-

Støtter den! :p

Har selv et sett BW sett (ikke-SE) stående på her store deler av tiden, og det fungerer utmerket fortsatt! Men har begynt å skru av pcen når jeg ikke er hjemme... :ermm:

 

Får bare håpe kvaliteten er bedre, MYE bedre enn det gamle settet!

 

MEn må si jeg ikke likte specsa... DÅRLIGERE pumpe :no:

Lenke til kommentar

Pumpen er vel ikke nødvendigvis dårligere på grunn av at den ikke pumper like mye vann? Vil heller ha en pumpe som ikke stopper men som pumper litt mindre enn en som stopper men pumper mye (mens den går da...)

 

Kansje det var det dere også mente men da synes jeg dere brukte litt dårlige ord på å beskrive situasjonen. (noe jeg også er flink til...)

Lenke til kommentar

Det her skjønte jeg ikke:

 

5.25” Drive Bay Tank

-> Noise:  20dBA

 

 

Ehh, hvordan kan tanken lage 20dB støy? Er det vifte på den eller noe sånt no?

Det kunne nesten sett sånn ut ihvertfall.

Hva er den runde dingsen på toppen der egentlig? Påfyllingspropp, eller vifte?

 

Tank.jpg

Lenke til kommentar

"Tanken" inneheld også pumpa, som visstnok skal støya omtrent 18dB. Nokså stille, og iflg testen det vart linka til kjøler den ein del bedre enn standardvifta som fylgjer med CPUen i testen. Det er påfylling det på toppen.

 

I alle fall: mitt spørsmål blir om dette er eit ok sett for å komma igang med vasskjøling? Har ein XP2500 overklokka til XP2800, og får posta på 3200 men blir ustabil då. Håpar vasskjøling kan gi den vesle hjelpa som skal til over min gamle Thermaltake Silent-eitt-eller-anna kjølar (24 dB).

 

Og til sist: Kjølaren ok til å også inkludera skjermkortet (ATI X800XT (PE med litt voltmodding)? Kravet mitt er vel berre at det skal kjøle til samman minst like bra som default-kjølaren...

 

495,- pengar hjå PS Data: http://www.psdata.no/ps.asp?it=108509

Endret av heimabrygg
Lenke til kommentar
"Tanken" inneheld også pumpa, som visstnok skal støya omtrent 18dB. Nokså stille, og iflg testen det vart linka til kjøler den ein del bedre enn standardvifta som fylgjer med CPUen i testen. Det er påfylling det på toppen.

 

I alle fall: mitt spørsmål blir om dette er eit ok sett for å komma igang med vasskjøling? Har ein XP2500 overklokka til XP2800, og får posta på 3200 men blir ustabil då. Håpar vasskjøling kan gi den vesle hjelpa som skal til over min gamle Thermaltake Silent-eitt-eller-anna kjølar (24 dB).

 

Og til sist: Kjølaren ok til å også inkludera skjermkortet (ATI X800XT (PE med litt voltmodding)? Kravet mitt er vel berre at det skal kjøle til samman minst like bra som default-kjølaren...

 

495,- pengar hjå PS Data: http://www.psdata.no/ps.asp?it=108509

Settet som du liker til er første utgaven, den skal være helt ok hvist du da ikke får et dårlig eksemplar.

 

Og det skal være en god del forskjel mellom kjøleren din og TT BigWater

 

Jeg har sendt en mail til psdata og hørt om de kommer til å ta in BigWater SE, stay

tuned svar er vel rett rund hjørnet

Lenke til kommentar
Det her skjønte jeg ikke:

 

5.25” Drive Bay Tank

-> Noise:  20dBA

Tank.jpg

Det er sikkert viften på radiatoren, siden det ikke står støynivå på den. Sikkert bare en liten leif fra TT.

Det kan godt hende.

Kanskje det kommer flere tester, som har med støynivå og alt det der, men time vil show

 

Leif var her :ermm:

Lenke til kommentar

Da lurer jeg på hva de gjør om folk bestiller denne? Den står jo på sida deres, dog som "ubekreftet". Om de bruker for lang tid, bestiller vel folk den fra andre plasser. Jeg er f.eks. interessert i denne, men jeg blir nok å drøye den litt først, vil se litt tester og slikt av den (og spesielt blokka og pumpa).

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hva de gjør om folk bestiller denne? Den står jo på sida deres, dog som "ubekreftet". Om de bruker for lang tid, bestiller vel folk den fra andre plasser. Jeg er f.eks. interessert i denne, men jeg blir nok å drøye den litt først, vil se litt tester og slikt av den (og spesielt blokka og pumpa).

Ja, har du lest testen som er linket til her?

Lenke til kommentar

Ja, virker jo interessant - men jeg er skeptisk fortsatt, etter alt jeg har lest ang. den første utgaven. :scared:

 

Derfor vil jeg se dette settet litt an, og om det duger ok i forhold til pris (man får jo tross alt det man betaler for), så vil jeg nok vurdere å trykke på "KJØP"-knappen. Om ikke så må jeg spare litt til :)

Lenke til kommentar
Jeg har nå en Athlon XP2800+(Barton)@2300MHz (184FSB) Temp: 41*C idle og 55*C load. Vil jeg kunne nå 2500MHz (200FSB) med dette settet?

Har null peil på vannkjøling. Det er derfor jeg spør!

Det er sikkert mulig, tempen vil sikkert falle et par grader :ermm:

 

Det er sikker t mulig og øke fsb til 200 hvist du har hardware til det da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...