Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISP -> Router -> Switch?


Anbefalte innlegg

Vi har nå en internettlinje som kommer inn i kjelleren, går til NGT sin boks, så går kabelen inn i en Belkin router med trådløst, og ut til alle pcene. Det jeg vil gjøre er å gå til anskaffelse av en switch til å på rommet mitt i 3 etasje, fordi jeg har 3 pcer her, og syntes det går for seint over WLAN. Spørsmålene jeg stiller meg:

 

Er switch det beste alternativet?

Kunne jeg kjøpt en trådløs router istede, og koblet den trådløst til den andre, dermed sluppet å trekke 30meter kabel ned?

 

Hva trenger jeg, krysset eller vanlige nettverkskabler fra pcene på rommet inn i switchen/routeren, eller funker begge?

 

takk for alle svar;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ta å legge en kabel og sette opp en svitsj på rommet som du kan legge kabel til de tre pcene derfra.

 

Du kan også sette opp en trådløsrouter på rommet ditt og sette den som en repeter (noen rutere/aksesspunkt har denne funksjonen, går også ann å kjøpe de som er laget spesielt for dette) av den trådløse og koble pcene derfra kablet. Du får dermed rask overføring av pcene mellom de på rommet, men overføringen fra den eksisterende routern og op vil ha samme "treghet". men da slipper du kabeltrekking fra kjeller og opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...