Gå til innhold

FTW-Tråden (for the win)


Domodyret

Anbefalte innlegg

For the win!

 

Etter å ha merket en stor oppgang i bruken av forkortelsen FTW etter at WoW ble gitt ut, har jeg irritert meg over bruken. Så jeg tenkte at jeg kunne opprette denne tråden, slik at de som ville FTW'e noe, kunne gjøre det her.

 

Litt info

FTW er ikke bare en forkortelse for «for the win» - selv om denne forkortelsen blir mest brukt på nettet. Hos Wikipedia står det:

FTW — "For the win"; Indicates the end of the game, it is often used to reference the object responsible for victory. Also sometimes shown as 4tw.

 

Urban Dictionary har mer info:

blandt annet blir FTW brukt av hvite supremacister, mc-gjenger, og sosialt utstøtte (om det gjelder wow-spiller, skal jeg ikke gå inn på). Alle disse tre gruppene har forskjellige tolkninger av forkortelsen FTW.

 

Hvite supermacister

Hvite supermacister tolker FTW som «forever trully white», som indikére hvit stolthet (white pride). FTW blir brukt av mange rasistiske grupper som Skinheads, AB, NLR, osv. Noen har til og med FTW tattoert på hendene/knokklene.

 

MC-gjenger

Her finnes det to tolkninger:

 


  •  
  • «Forever Two Wheels», som indikérer at du er en motorsyklist hele livet.
     
  • «Fuck the World»
     

 

Bruk av FTW blant bikere:

Biker A: Later, always ride hard and stay forever two wheels brother

Biker B: See you on the road, forever two wheels.

 

Sosialt utstøtte

Sosialt utstøtte bruker også tolkningen «Fuck the World» som vil si; Faen ta samfunnet, eg trengar dykk ikkje! Eg lev mitt eiga liv! En annen tolkning er å ha en laidback-holdning til verden, at man ikke bryr seg i det hele tatt.

 

En litt snillere måte å si «Fuck the World» er «Forget The World».

 

Her er flere tolkninger av FTW:


  •  
  • Florida Tax Watch
     
  • Free The World
     
  • Fight To Win
     
  • For The Win
     
  • Future Technology Workshop
     
  • For The World
     
  • Free The Whales
     
  • Families That Work
     
  • Feel The Wind
     
  • First Time Wreck
     
  • Free The Weed
     

Fly The Wagina

Fly The Wagina brukes gjerne av en full man som referérer til sex.

I am gonna fly the wagina all night long.

 

Hvordan FTW'er jeg?

 

Nå som du har lest så mye om FTW, så vil du kanskje FTW'e litt selv? Dette kan du gjøre på følgende måte i denne tråden:

 

X for the/teh win!  :w00t:

 

Bytt ut X med hva du vil. Husk at i denne tråden tolker man FTW som «for the win» - det vil si det samme som "Heia X" på norsk. Bruk gjerne w00t-smiley da denne beskriver heia-følelsen best.

 

(alt usakelig, usmakelig og umakelig vil bli rapportert)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...