Gå til innhold

Student-laptop. Billigst og best.


:---{D

Anbefalte innlegg

Min søster skal nå begynne studere og trenger en bra laptop til skolestart. Hun kan bruke opptil 12000,- men ønsker å bruke rundt 7000,-10000,-. Hun aner ikke hva hun skal ha, men den skal generelt bli brukt til skole, MSN, surfe og veldig kanskje spill.

 

Så da er vel egentlig spørsmålet. Hva er den billigste og beste studentlaptopen nå for tiden?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen av dem er bra nok, syntes jeg...

 

titt på dell.no etter inspiron pc, velg nr 3, rediger litt på den og vips, super pc til konge pris :) (de du skal gjøre er å finne nr 3 de står på rekke og rad, så ikke trykk med gå ned til Dell anbefaller: trykk på den så kommer minst 2 alternativer f.ek 10000kr 9000kr og 8000kr ved å redigere kan du fjerne 1000kr fra supporten:)

 

 

de største fordelene:

kvalitet - dell oser av kvalitet

en Pentium M - mye bedre en sempron og celeron!!!

+++

 

lykke til, er på jakt etter pc selv, ser ut som om jeg kommer til å handle hos dell. :)

Lenke til kommentar

Uansett merke på bærbar, Pentium M må det nesten være. Celeron M har jeg "nesten brukbar" erfaring med men ikke bra nei, Sempron på bærbar er bare tragisk. Både Celeron M og Sempron gir litt "bærbar med skjøteledning"-følelse, men de er gode å varme fingrene på etter å ha vært ute i pausene om vintern. Rart at såpass dårlig ytelse kan produsere så mye varme, mye skrik og lite ull.

Lenke til kommentar
ingen av dem er bra nok, syntes jeg...

 

titt på dell.no etter inspiron pc, velg nr 3, rediger litt på den og vips, super pc til konge pris :) (de du skal gjøre er å finne nr 3 de står på rekke og rad, så ikke trykk med gå ned til Dell anbefaller: trykk på den så kommer minst 2 alternativer f.ek 10000kr 9000kr og 8000kr ved å redigere kan du fjerne 1000kr fra supporten:)

 

 

de største fordelene:

kvalitet - dell oser av kvalitet

en Pentium M - mye bedre en sempron og celeron!!!

+++

 

lykke til, er på jakt etter pc selv, ser ut som om jeg kommer til å handle hos dell. :)

du burde kansje fortelle hvilken dell?

 

men jeg går ut i ffra at du mente i6000

Lenke til kommentar
får mye for penga for DENNE

1 gb minne, og 100 gb hdd, og 64-bit støtte. ca 3 timer batteri levetid

Turion har IKKE 3 timers batterilevetid whatsoever. Ihvertfall i følge tester...

Da har du ikke lest nok tester. Se f.eks på tester av Acer Ferrari med Turion, den runder akkurat tre timer. Alt avhenger av maskinen, Turion er helt sikkert like strømgjerrig som Pentium M

Lenke til kommentar

denne er jo elegant.

Basiskonfiguration:

Centrino™ ALVISO teknologi

Chipset Intel® 915GM/MXM

14" WXGA+ 1280x768 skærm

Intel® Pentium® M Sonoma prosessor

Intel Extreme Graphics 128MB Shared grafikkort

Innebygget Webcam og mikrofon

4 x USB 2.0 Porter, 1 x Firewire

1 x Parallellport, Lyd inn og utgang

1 x Infrarød port og innebygget SD kortleser

10/100/1000 GigaBit innebygget nettverkskort

TV-Out (S-VHS) , 56K modem

Inkl. lader og batteri, Vekt kun 2.2kg

2 åhttp://www.zepto.no/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=ryYnfVieg37PM5rs Garanti (6 mndr på batteri)

http://www.zepto.no/Default.aspx?page=Conf...d=P4soVAsbfE0Rg

 

+

http://www.zepto.no/Default.aspx?page=Conf...3qCMeqWbfaSLquH

Endret av kvase
Lenke til kommentar
får mye for penga for DENNE

1 gb minne, og 100 gb hdd, og 64-bit støtte. ca 3 timer batteri levetid

Turion har IKKE 3 timers batterilevetid whatsoever. Ihvertfall i følge tester...

Da har du ikke lest nok tester. Se f.eks på tester av Acer Ferrari med Turion, den runder akkurat tre timer. Alt avhenger av maskinen, Turion er helt sikkert like strømgjerrig som Pentium M

Turion er dessverre ikke like strømgjerrig som en pentium mobile. Acer Ferrari er dyre pcer, og ligger i en helt annen prisklasse enn det her. I acer ferrariklassen får man 5 timer batterikapasitet i andre pcer basert på centrinoplattformen :)

Lenke til kommentar

Vel, kan de sammenlignes med Ferrarin da? Skulle gjerne sett en med like specs som en ferrari som klarer 5 timer. Jeg ville aldri vært så bastant som du er mtp Turionen, Acer Ferrari 4005 har faktisk lengre batterlilevetid enn Acer 8104, og det er MED høyere klokket skjermkort.

Lenke til kommentar

Vel, kan de sammenlignes med Ferrarin da? Skulle gjerne sett en med like specs som en ferrari som klarer 5 timer. Jeg ville aldri vært så bastant som du er mtp Turionen, Acer Ferrari 4005 har faktisk lengre batterlilevetid enn Acer 8104, og det er MED høyere klokket skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...