Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fungerer - av og til


Anbefalte innlegg

Jeg har et knallproblem! :realmad:

Jeg satt for noen dager siden og spilte world of warcraft, da PCen plutselig stoppet. Helt plutselig. Akkurat som ved et strømbrudd. PCen kom på igjen rett etterpå, men ville ikke starte. Skjermen fikk ikke noe signal, og det samme gjelder tastatur og mus. Jeg ventet en times tid og prøvde igjen. Da startet PCen men gikk ned igjen etter fem minutter. Så startet den ikke resten av dagen. Dagen etter dyttet jeg på diverse komponenter, tok ut noen og satte dem inn igjen. Da fungerte PCen. Men med en gang jeg satte inn ledningen til høytalerne gikk den ned igjen. Så gjentok jeg prosessen; tok ut og satte inn komponenter. PCen fungerte tilsynelatende problemfritt etter det, men for bare noen få minutter siden skjedde det igjen. Jeg og en venn tok ut diverse komponenter og satte inn tilsvarende komponenter fra en annen PC jeg har stående, uten resultat. Da alle komponentene mine var på plass igjen fungerte PCen. :hrm:

 

Er det noe som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, ja, den fungerer men på ubestemt tid. Plutselig stopper deg igjen. Det var det som skjedde forrige gang.

 

Det er kanskje verdt å nevne at når jeg slår på PCen er det strøm, men ikke noe signal. Det virker som den får strøm, men at det stopper der.

Lenke til kommentar

Det kan være at cpu'en blir for varm. Sjekk at kjøleren sitter skikkelig på cpu, ved å vri forsiktig litt på den. Bruk trykkluft til å blåse vekk støv fra vifta og kjøleribben. Det kan også være at det er mye støv i strømforsyninga. Bruk trykkluft til å blåse vekk støv fra denne.

Du kan kjøpe trykkluft bl.a. fra clas ohlson

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...