bosannes Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Si jeg kjøper webhotell og domene gjennom surftown. Er det da jeg eller surftown som eier domenet?
endrebjo Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Du leier vel både webhotell og domene, om jeg ikke tar helt feil. Om du ikke betaler leien din, tar leverandøren tjenestene tilbake.
bosannes Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Det er jo klart. Men si at jeg leier i feks 2 år, og så bestemmer meg får å avslutte sammarbeidet med surftown. Har jeg da krav på domenet? Må jo naturligvis betale domeneavgift til ettellerannet sted
endrebjo Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Leverandøren tar vel bare penger for jobben det tar å registrere domenet hos den norske domeneansvarlige (jeg husker selvfølgelig ikke navnet! ), så domenet er vel egentlig ditt. Jeg ville sendt mail til f.eks surftown og sjekket. De er de eneste som kan gi deg et skikkelig svar.
bosannes Skrevet 6. august 2005 Forfatter Skrevet 6. august 2005 (endret) Jepp. Sendte mail til surftown og fikk dette svaret: Vedr. Eierskap av domene Hej Bengt, tak for din mail. Det er dig, som ejer domænet. Venlig hilsen Deike Surftown Support PS: Sendte mailen i går kveld, og hadde mottat svar da jeg sto opp i morgest. Det kaller jeg god support, særlig med tanke på at jeg ikke engang er registrert kunde Endret 6. august 2005 av bosannes
drmowinckel.com Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Jepp. Sendte mail til surftown og fikk dette svaret: Vedr. Eierskap av domene Hej Bengt, tak for din mail. Det er dig, som ejer domænet. Venlig hilsen Deike Surftown Support PS: Sendte mailen i går kveld, og hadde mottat svar da jeg sto opp i morgest. Det kaller jeg god support, særlig med tanke på at jeg ikke engang er registrert kunde Mulig jeg tar feil av Surftown, men om de er som andre hostingleverandører er det nettopp de som ikke er kunde de prioriterer å svare. Du er jo potensiell kunde, og de vil være meget raske til å svare slik at du skal få et godt inntrykk av dem, og bestille tjenester fra dem. Når du deretter har blitt kunde, vil du kanskje merke at de ikke er så raske bestandig allikevel. Merk at jeg sier dette på generelt grunnlag uten erfaring med Surftown spesielt. Legg også merke til hva slags type svar du får. De gir ikke noe utdypende svar på spørsmålet ditt. Eierskap er så mangt. Slik jeg har forstått det, er det ikke nødvendigvis du som har alle rettigheter angående domenet, selv om du står som eier (registrant). Det er Administrative Contact som må godkjenne flytting av domenet, har jeg erfart (the hard way). Her er et eksempel på hvem som er oppført for drmowinckel.com: https://www.domeneshop.no/whois.cgi?domainn...drmowinckel.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå