Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Hører alt for lite på progressiv rock. Kjenner kun til Pink Floyd og King Crimson, men ønsker å utvide horisonten min. Noen som kjenner til nettradioer som spiller prog. rock?

Lenke til kommentar

Hører alt for lite på progressiv rock. Kjenner kun til Pink Floyd og King Crimson, men ønsker å utvide horisonten min. Noen som kjenner til nettradioer som spiller prog. rock?

8309751[/snapback]

 

HER er flere forskjellige prog.radioer. Får ikke åpnet dem selv da?

Lenke til kommentar
Prog er herlig, men jeg har funnet ut at jeg har for lite av det i samlinga. Derfor; to beste album av Camel?

Hit me!

8308539[/snapback]

Mirage og ... hmm, ikke Snow Goose ihvertfall. Den har sine øyeblikk, men herregud hvor kjedelig den kan bli. Moonmadness får en andre plass fra meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW

Er det bare jeg som ikke helt skjønner hypen på The Wall? Den er jo rett og slett forferdelig kjedelig og glatt. The Piper At The Gates of Dawn<3

Lenke til kommentar

Du er nok i mindretall her på forumet, selv hører jeg aldri på The Wall. Er ganske så enig med anmelderene hos Ground and Sky:

Certain friends we have are indeed forever: some we speak with regularly, and some practically never but it's like not a day has gone by when do. Still others burned brightly and briefly, more circumscribed to a certain period in our life, but no longer and for reasons that are entirely understandable. Music can be much the same way, and The Wall falls under the latter category for me. In the sense that listening to it brings back good memories of a certain time and place, I still do look upon it fondly, but simply could never listen to it now with fervor. In my book, this is one of the premiere examples of the 'rite of passage' rock album.
Lenke til kommentar

Noen som har hørt om Edguy, kamelot, Rhapsody of Fire (tidligere Rhapsody) og Evergrey? Eller Blind Guardian? Det er riktignok kanskje litt tyngre enn rock, men verdt å sjekke ut for de som hører på prog. :)

 

eller Threshold, elsker musikken til det bandet.. www.thresh.net. og hør på låta slipstream.. :love:

 

hivs dere er på jakt etter progrock/metal-band så kan dere sjekke disse linkene

 

http://www.metal-observer.com/

http://www.progarchives.com

 

der står det omtaler om diverse prog.rock/metal album som er gitt ut :)

(og en del andre sjangre)

 

Er Sonata Arctica, Stratovarius, Nigtwish og Dragonforce prog?

Lenke til kommentar
Nå presiserer trådstarter ganske tydelig at han er ute etter å snakke om progrock, ikke kjip power metal.

8344500[/snapback]

 

Ja beklager.. har hørt både progressiv power metal som er ganske likt som det, så var derfor jeg lurte :) Pagans Mind f. eks. er progressiv power metal. syns det minner meg om Sonata Arctica..

 

Nå er riktignok Edguy, Evergrey og blind Guardian muligens ikke prog. men resten er jeg bombesikre på er prog (bortsett fra de jeg spurte om, som jeg var usikre på. var jo derfor jeg spurte om de var prog, siden dette er en prog. tråd.)

 

men det at powermetal er kjipt er din mening. er nok andre inkludert meg som ikke syns det er kjipt.

 

nestOr, fant ut at stratovarius var progressive power metal etter å ha googlet..

 

http://www.mp3.com/albums/608640/summary.html?from=248485

 

edit:

 

så nå at trådstarter kun var ute etter prog. Rock og var ikke interessert i prog. metal. beklager da dette innlegget og det forrige innlegget :blush:

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar

Yes, Pink Floyd og Marillion er mine farvoritt band, innen Progressive Rock. Jeg er ikke serlig hypp på metal, foretrekker det mer rolige.

 

Jeg annbefaler alle som liker litt rolig rock, til å sjekke ut Yes og Marillion (alle har vel hørt Pink Floyd forhåpentligvis)

 

Marillion kommer til Rockefeller 23. Juni. Men det er 18 års grense :thumbdown:

Det var en utrolig nedtur når jeg ble klar over det.

Lenke til kommentar

Sjekk ut disse låtene:

Jethro Tull

Aqualung

Locomotive Breath

Passion Play Edit #8

Rainbow blues

Hunting Girl

King Crimson(har ikke hørt så mye av dem)

Elephant Talk

21 Century Man

 

Ellers burde du utforske Emerson, lake and Palmer. Spesielt Tarkus, Barbarian og Nutrocker. Det er fet musikk

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...