Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gahh.

 

Jeg har hørt alle skivene. Cheesy og uinspirert. Deadwing minner ihvertfal om nu-metal.

8307188[/snapback]

 

Kan noen forklare hva "cheesy" betyr. Utrolig teit ord, som beskriver noe jeg ikke vet helt hva er.

8307229[/snapback]

Cheesy er "Hey, babe. You want to make love to me, because I'm the hottest thing on this planet". F.eks

Lenke til kommentar
Gahh.

 

Jeg har hørt alle skivene. Cheesy og uinspirert. Deadwing minner ihvertfal om nu-metal.

8307188[/snapback]

Nok en gang så sier jeg ikke at du skal sette deg inn i bandet, men musikk. Altså musikk som i musikk. Klassisk, Rock, Metal, Jazz, Funk. Musikk

8307217[/snapback]

 

Åja, du du mener at hvis jeg vil sette meg enda mer inn i 'musikk' så vil plutselig mitt intrykk av et band jeg ikke synes er noe spennende bli annerledes?

Lenke til kommentar
Åja, du du mener at hvis jeg vil sette meg enda mer inn i 'musikk' så vil plutselig mitt intrykk av et band jeg ikke synes er noe spennende bli annerledes?

8307411[/snapback]

Nei, og det var heller ikke det jeg skrev. Jeg mener at din ligning mellom Porcupine Tree og Linkin Park er så feil som at dag er natt og at med slik logikk bør du undersøke mer musikk og forskjeller før du prøver å uttale deg.
Lenke til kommentar
Men du går automatisk ut ifra at min sammenligning skyldes at jeg kan 'lite om musikk'. Det synes jeg er litt arrogant. Jeg sa aldri det er identisk med Linkin Park, men jeg får de samme kjipe vibbene når jeg hører på Porcupine Tree.

8307479[/snapback]

Ja, jeg går automatisk utifra det med tanke på at du er sinnsvakt dårlig til å ordlegge deg.

 

Jeg tror jeg har forstått det slik nå at du ikke får noe mer utifra å høre på PT enn du får av å høre på Linkin Park. Det er selvfølgelig greit, men da kunne du skrevet følgende: Jeg får ikke noe mer av å høre på Porcupine Tree enn hva jeg får ut av å høre på Linkin Park. I stedet for å skrive "Blæ, jeg klare ikke høre på Porcupine Tree. Det minner meg om Linkin Park, bare uten rappingen. " hviklet er et innlegg som klart og tydelig påpeker at du syns disse to bandene har kliss lik spillestil, med untak av rapping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...