Gå til innhold

Krav på Norton-lisens?


Neptun_

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg lastet ned NIS 2005 fra online.no (gratis antivirus fra Telenor, hvem sier vel nei til det?) for et par uker siden. Desverre klarte jeg å kortslutte harddisken (kun harddisken) etter en liten feilkobling når jeg skulle fikse noe kabelstrømper. Uansett, jeg kjøper ny, (den som er på ukens tilbud på komplett faktisk :green:), men det står at jeg allerede har en av en lisenser brukt. Det gjorde det ikke etter at jeg formaterte den gamle (som jeg kortslutta). Derfor har jeg vært uten antivirus noen dager nå, ikke kult. Så om jeg ringer Telenor, har jeg da krav på en ny lisens eller ei? Siden harddisken min med norton er kortsluttet. Hjelp søkes, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har opplevd liknende ved installasjon av NIS med lisens fra Online.no

- Du starter installasjonen.

- Etter en stund får du opplyst at du allerede har en aktiv lisens.

 

Så er tingen det at du bare må gå videre(!). Den allerede aktive lisensen flyttes da over til å gjelde din nye installasjon og disk.

 

Ergo: Når du får beskjed om at en lisens allerede er i bruk så må du bare gå videre i installasjonsprosessen.

 

Dette har fungert for meg...

Lenke til kommentar

Takk for svar. Dere er sa***s raske.

 

Det som skjedde her var at jeg bare fortsatte installasjonen, og fikk aktivert ved hjelp av nøkkelen. Jeg restarta dataen, og da blokka norton hele internett-sulamitten. Kunne ikke gjøre noe heller. Lurer på om jeg ikke var pålogget som admin, men gadd ikke create admin-passord og sånn når jeg installerte windows. Så jeg avinstallerte. Kan jo prøve på nytt.

 

jarmo: Skal se på saken, muligens. :p

 

 

Edit: Weeeee, nå gikk det, uten noen spørsmål. Takk for all hjelp. :-----)

Edit2: jarmo: Avast bruker mye mindre ressurser, right? jeg liker å laste inn windows på 3-4 sekunder, men disse blir til 10 takket være Norton. Bruker Avast kortere tid på oppstart?

Endret av Neptun_
Lenke til kommentar
Kan jeg spørre deg hvor mye lenger tid loadingen tok? Alle virusprogrammer, uansett hvilket du velger, vil alltid ta litt ressurser, og loadetiden vil derfor alltid gå opp. Hvor mye den går opp, kommer an på hvilket program du velger.

Sånn ca. 10-15 sekunder, men det har egentlig mye å si (få tak i tanks, fly, etc.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...